فیسبوک با پرداخت پول، صدای کاربران را ضبط می‌کند

فیسبوک در ازای پرداخت مبلغی به کاربران، صدای آ‌ن‌ها را ضبط می‌کند. blank
به نقل از ایندپندنت، فیسبوک برای ضبط صدای کاربران به آن‌ها مبلغی پرداخت می‌کند. این شرکت تصمیم دارد با استفاده از اصوات ثبت‌شده فناوری شناسایی صوت خود را ارتقا دهد.

این شرکت از کاربران می‌خواهد تا نام دوستان خود را همراه با یک پیام کوتاه بخوانند. این پیام برای بهبود سیستم‌های هوش مصنوعی فیسبوک به کار می‌رود تا درک آن از صحبت‌های افراد را ارتقا بخشد.

طرح جدید فیسبوک نیز بخشی از برنامه تازه این شرکت به نام «Pronunciations» و اپلیکیشن «ویوپوینت» است. این طرح برای کاربران بالای ۱۸ سال در فیسبوک ارائه شده‌است. کاربران از طریق اپلیکیشن «ویوپوینت» دعوت می‌شوند تا کلیپ‌های صوتی خود را بفروشند.

این در حالی است که چندی پیش مشخص شد فیسبوک یکی از شرکت‌هایی است که به محاورات صوتی کاربرانش بدون اجازه آن‌ها گوش می‌دهد تا سیستم هوش مصنوعی خود را آموزش دهد.

علاوه بر آن مشخص شد گوگل، اپل، آمازون و مایکروسافت نیز به کارمندان خود اجازه می‌دهند محاورات را گوش و آن‌ها را ثبت کنند تا سرویس‌های خودکار شان را ارتقا دهند.

اما فرایند جدید فیسبوک برای جمع‌آوری صوت کاربرانش با رضایت آن‌ها انجام می‌شود. در کنار فیسبوک شرکت‌های دیگر از جمله اپل نیز سیستم‌های جدید و شفاف‌تری برای دستیابی به کلیپ‌های صوتی کاربران اجرا می‌کنند.

مطالب مرتبط