ویروس کرونا؛ غنی دستور لغو جشن نوروز را داد

اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری در جلسه شورای امنیت ملی گفته‌است که به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، جشن نوروز نباید برگزار شود.

blank

در یک اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده که «نخستین جلسه شورای امنیت ملی پس به‌جا آوردن تحلیف» امروز چهارشنبه، ۲۱ حوت برگزار شده‌است.

بر بنیاد اعلامیه، در این جلسه ضمن بررسی وضعیت عمومی امنیتی کشور، آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا نیز بررسی شده‌است. وزیر صحت عامه در این نشست، در رابطه به شیوع ویروس کرونا در کشور، سطح آمادگی‌ها در مرکز و ولایات و همچنان سطح هماهنگی میان ادارات، معلومات داده‌است.

اشرف‌غنی در این جلسه از ادارات مربوطه خواسته تا در رابطه به شیوع ویروس کرونا سطح آگاهی دهی را افزایش دهند و تمامی تدابیر احتیاطی اتخاذ گردد. او افزوده که آمادگی‌ها و ایجاد ظرفیت در شفاخانه مهم است و در این رابطه باید اقدام صورت گیرد.

او به وزارت صحت عامه دستور داده تا ارائه خدمات صحی در بنادر را تقویت کند و تدابیر لازم برای تشخیص ویروس کرونا در مرزها به خصوص در مرز با ایران، اتخاذ کند. او تاکید کرده کرده که تجهیزات معاینه و تشخیص این ویروس باید افزایش یابد.

آقای غنی گفته‌است که به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از تجمعات جلوگیری شود و در رابطه به تعطیلی مکاتب با وزارت معارف کشور مشوره صورت گیرد.

او گفته‌است: «همچنان از برگزاری جشن نوروز خودداری شود.»

در اعلامیه ارگ آمده‌است که در این جلسه همچنان وضعیت عمومی امنیتی کشور و آمادگی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در مقابل تهدیدات احتمالی بررسی شد و دستورهای لازم در مورد، صادر شده‌است.

این در حالی است که در حال حاضر ۷ واقعه مثبت ویروس کرونا در سطح کشور ثبت شده‌است. ۵ مورد این واقعات در ولایت هرات و ۲ مورد آن در ولایت سمنگان به ثبت رسیده‌است.

بیشتر افراد مبتلا شده به ویروس کرونا در افغانستان، از ایران که پس از چین بزرگترین آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس را دارد، به کشور برگشته‌اند.

مطالب مرتبط