شهروند ایتالیایی با ۱۰۰ یورو قرعه یک میلیون یورویی را برد

یک شهروند ایتالیایی در جریان یک قرعه‌کشی خیریه در پاریس با پرداخت تنها ۱۰۰ یورو برنده یکی از تابلوهای پابلو پیکاسو؛ نقاش اسپانیایی شد.blankبه نقل از یورونیوز فارسی، ارزش این تابلو که در سال ۱۹۲۱ کشیده شده یک میلیون یورو تخمین زده شده‌است.

یک سازمان خیریه با فروش تکت‌های ۱۰۰ یورویی اعلام کرده‌بود که این تابلو را در جریان یک قرعه‌کشی در اختیار یکی از خریداران تکت قرار خواهد داد.

این قرعه‌‌کشی روز چهارشنبه، ۲۰ می به گونه الکترونیک برگزار شد و شرکت‌کنندگان از بیش از ۱۰۰ کشور جهان تکت‌های قرعه‌کشی را خریده بودند.

گفته شده که در مجموع بیش از ۵۱ هزار تکت ۱۰۰ یورویی برای شرکت در قرعه‌کشی به فروش رسیده و برگزارکنندگان این قرعه‌کشی بیش از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار یورو جمع‌آوری کرده‌اند.

برگزارکنندگان ۹۰۰ هزار یورو از این رقم را به صاحب اولیه تابلو پرداخت خواهند کرد و از رقم باقی‌مانده برای کمک به پروژه آب‌رسانی به روستاهای ماداگاسکار و کامرون استفاده خواهد شد.

گفتنی ‌است که پابلو پیکاسو یکی از پرکارترین و بانفوذترین هنرمندان قرن بیستم به شمار می‌رود. او در نقاشی، مجسمه‌‌سازی، قلم‌زنی، طراحی و سفال‌‌گری هزاران اثر خلق کرده‌است.

مطالب مرتبط