واکنش ترامپ به اقدام توییتر: شبکه‌های اجتماعی را می‌بندم

دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا به دنبال اقدام توییتر به افزودن برچسپ «راستی آزمایی» به توییت‌هایش، شبکه‌های اجتماعی را به وضع محدودیت و تعطیلی کامل تهدید کرد.blank

آقای ترامپ امروز چهارشنبه، ۲۷ می اعلام کرد که به زودی مقررات سامانه‌های شبکه‌های اجتماعی را یا «بازتنظیم» می‌کند و یا آن‌ها را «تعطیل» می‌کند.

این تهدید ضمنی آقای ترامپ علیه شبکه‌های اجتماعی پس از آن اعلام شد که شبکه توییتر روز سه‌شنبه دو مورد از توییت‌های رییس جمهور امریکا را حاوی مطالب «گمراه کننده» و اطلاعات غیرقابل استناد ارزیابی کرد.

آقای ترامپ در واکنش به این اقدام شبکه توییتر با انتشار توییت جدیدی ضمن متهم کردن شبکه‌های اجتماعی به تلاش برای ساکت کردن صدای محافظه‌کاران جمهوری‌خواه تاکید کرد که هم حزبی‌های او قصد دارند با هدف مقابله با این رویه، یا مقررات این شبکه‌ها را به شدت تنظیم کنند و یا آنها را تعطیل کنند.

او با اشاره به مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶، به طور تلویحی شبکه‌های اجتماعی را عامل فریب افکار عمومی و تلاش برای شکست او در انتخابات معرفی کرد. او با اشاره صریح به شبکه توییتر از شبکه‌های اجتماعی خواست تا همین «اکنون» رویه خود را اصلاح کنند.

رئیس جمهوری امریکا پیشتر با انتشار توییت‌هایی، توییتر را به «دخالت» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر متهم کرده بود و با ابراز مخالفت با نظام رای‌گیری پستی آن را زمینه‌ساز تقلب و فساد گسترده عنوان کرده بود.

توییتر هر دو توییت آقای ترامپ را به اعلان اظهارنظر بدون سند و خلاف واقعیت مزین کرد.

مطالب مرتبط