نمایشگاه نظامی روسیه به روایت تصویر

نمایشگاه ارتش-۲۰۲۰ در فضایی به مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع ازجمله ۶۵ هزار مترمربع سالن سرپوشیده دایر شده است و در آن بیش از ۲۸ هزار قبضه انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی و ماکت موشک و غیره در معرض نمایش قرار گرفته است.

ششمین نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه به نام نمایشگاه ارتش-۲۰۲۰ با حضور مقامات عالیرتبه دفاعی چندین کشور ازجمله ایران در پاتریوت پارک در ۵۵ کیلومتری غرب مسکو پایتخت روسیه گشایش یافت.

وزارت دفاع روسیه برای شرکت در این نمایشگاه از بیش از ۱۳۰ کشور دعوت کرده بود اما به دلیل شیوع همه گیر ویروس کرونا، ۹۰ کشور ازجمله ایران، آفریقای جنوبی، ازبکستان، ارمنستان، چین، بلاروس، هند و قزاقستان آن را پذیرفته اند.

دهها شرکت دولتی و خصوصی فعال در زمینه تولید تسلیحات نظامی از روسیه و کشورهای مختلف ، تازه ترین دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشته اند.

روسیه در این نمایشگاه انواع تسلیحات پیشرفته ازجمله مجموعه های پدافند موشکی ویتیاز، تانک ت-۱۴ یا آرماتا و موشک های تاکتیکی اسکندر عرضه کرده است.

در بخش هوایی نمایشگاه ارتش-۲۰۲۰ نیز بیش از ۴۰ فروند انواع هواپیماهای نظامی شامل جنگنده ها و بالگردهای نظامی در معرض نمایش قرار گرفته است و در این بخش پهپادیی به نام گروم برای اولین بار عرضه می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی به نمایشگاه بین المللی نظامی آرمیا-۲۰۲۰ گفت: امسال این نمایشگاه و بازیهای بین المللی ارتش ها بطور همزمان آغاز می شود و اطمینان دارم که از این همزمانی، برنامه تماشایی این رویدادها بهتر می شود.

مطالب مرتبط