عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت: مخالفت ریاست جمهوری مانع پیشرفت مذاکرات دوحه نمی‌شود

حفیظ منصور؛ عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان با طالبان که به تازگی از دوحه به کابل برگشته می‌گوید که پیشرفت‌هایی در توافق روی اصول مذاکرات صورت گرفته و اختلاف‌نظر ریاست جمهوری مانع پیشرفت این روند شده نمی‌تواند.blank

ریاست جمهوری روز گذشته اعلام کرد که در مذاکرات دوحه هیچ پیشرفتی صورت نگرفته و طالبان در این مذاکرات خواست‌های خلاف منافع ملی و قانون اساسی مطرح کرده‌اند. سخنگوی ریاست جمهوری این سخنان را پس از سفر معصوم استانکزی؛ رییس هیأت مذاکره‌کننده به کابل و دیدارش با اشرف‌غنی بیان کرد.

در همین حال آقای منصور امروز پنج‌شنبه، ۶ قوس در مصاحبه‌ای با تلویزیون یک گفت:‌ «دنیا از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و اختلاف ریاست جمهوری مانع پیشرفت‌ در گفتگو نخواهد شد‌.»

این عضو هیات دولت افغانستان افزود که با هیات طالبان در پیوند به اصول گفتگوها به توافق رسیده است و به زودی همگانی خواهد شد.

در همین حال منابع می‌گویند که رییس جمهور غنی از این توافق رضایت ندارد.

از آغاز به کار هیأت دولت و طالبان برای آغاز مذاکرات بیش از دو ماه می‌گذرد و تا کنون این گفتگوها آغاز نشده است. پیشتر وزیر امور خارجه امریکا نیز به دنبال بن‌بست در این پروسه به دوحه سفر کرد و با هیأت‌های دو طرف دیدار کرد.

مطالب مرتبط