بازی آنلاین پابجی در افغانستان مسدود شد

اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) اعلام کرد که بازی انترنتی پابجی (PUBG) را در کشور به صورت موقت مسدود کرده‌است.blank

این اداره امروز پنج‌شنبه، ۲۷ قوس با نشر خبرنامه‌ای علت مسدود کردن این بازی در افغانستان را دریافت شکایات از مراجع مختلف از جمله کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نماینده‌گان در رابطه به بازی پابجی خوانده و گفته که بورد اداره تنظیم خدمات مخابراتی پس از بررسی شکایات تصمیم گرفت تا این بازی مسدود شود.

در خبرنامه آمده‌است که اداره اترا برای تحلیل و تحقیق نگرانی‌ها در زمینه و دریافت راه‌حل مناسب با وزارت حج و اوقاف، وزارت معارف، وزارت صحت عامه، معینیت جوانان، وزارت مخابرات، روانشناسان، والدین اطفال، مدیران مکاتب، آگاهان امنیت سایبری، آگاهان پلان و پالیسی، نهادهای حامی تعلیمات اطفال، شرکت‌ها و اتحادیه‌های مخابراتی و تکنالوژی معلوماتی، بازیکنان پابجی، نمایند‌گان فنی شبکه‌های مخابراتی، حقوق‌دانان، اقتصاددانان، اعضای مجلس نمایند‌گان، جامعه مدنی و دید‌بان شفافیت نشست‌های مشورت کرده‌است.

رییس اداره اترا گفته که پس از یک «تحلیل جامع و همه‌جانبه» فیصله شده که این بازی به صورت موقت مسدود شود. به گفته وی این اداره برای دریافت یک راه حل دایمی، تحقیقات و مشورت‌هایش را ادامه می‌دهد.

با این حال بورد اداره اترا به مقام‌های مسوولان این اداره دستور داده که با استفاده از این فرصت، پالیسی و کارشیوه خاصی در رابطه به تنظیم مارکیت و صنعت گیم‌ها در کشور آماده کند.

این در حالی است که کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان در ۲۹ میزان سال جاری از اداره تنظیم خدمات مخابراتی خواسته بود که دسترسی به بازی انترنتی «پابجی» را در ظرف هفت روز مسدود کند.

در نامه وزارت دولت در امور پارلمانی عنوانی اداره اترا آمده بود که بازی انترنتی «پاب جی» در بین نوجوانان رایج شده و شکایت‌هایی را نیز به دنبال داشته است.

مطالب مرتبط