سگ‌های رباتیک در مریخ به کاوش آغاز می‌کنند

بخش اکتشافی مریخ در ناسا اعلام کرده است که از سگ‌های رباتیک بوستون داینامیک به عنوان جایگزین‌های جدید مریخ نورد‌ها استفاده خواهد کرد.blank

قرار است این سگ‌های رباتیک برای انجام ماموریت‌های اکتشافی ناسا در سطح مریخ مورد استفاده قرار گیرند.

بر اساس اظهارات محققان، سگ‌های رباتیک بوستون داینامیک جایگزینی عالی برای مریخ نورد‌های منظم مریخ مانند Spirit، Opportunity، Curiosity و Perseverance خواهد بود. این سگ‌های رباتیک از هوش مصنوعی قدرتمند و طیف وسیعی از تجهیزات سنجش برخوردارند.

هدف اصلی برای استفاده از این سگ‌ها حرکت در مسیر‌هایی است که مریخ نورد‌های عادی قادر به حرکت در این مسیر‌ها نیستند. دانشمندان ناسا هنگام ارائه ایده «سگ‌های مریخ» در نشست سالانه اتحادیه جیوفیزیک امریکا (AGU) اعلام کردند که استفاده از الگوریتم‌های بازیابی ربات می‌تواند از تعداد زیادی سقوط جلوگیری کند.

بخش عمده ماموریت فضایی Au-Spot کشف و توسعه نقشه‌های مجازی از غار‌ها و تونل‌های مخفی مریخ و جستجوی مکان‌های مناسب برای پایگاه‌های انسانی است.

به گفته دانشمندان، این دستاورد می‌تواند به معنای انجام مأموریت‌های انقلابی در سطح و زیر سطح مریخ باشد، بنابراین افق‌های جدیدی را برای ناسا برای کاوش و پیمایش در مکان‌های غیرقابل دسترسی سنتی باز می‌کند.

مطالب مرتبط