وزیر داخله: طالبان، عامل پشت پرده قتل‌های هدفمند‌اند

مسعود اندرابی؛ وزیر امور داخله می‌گوید که طالبان در عقب انفجار ماین‌ها و قتل‌های هدفمند قرار دارند.blankمسعود اندرابی، امروز (سه‌ شنبه، ۹ جدی) درتوضیحاتی درباره اوضاع امنیتی به مجلس سنا گفت که پس از توافق‌ امریکا و طالبان در دوحه، این گروه به منظور گرفتن امتیاز در مذاکرات صلح به افزایش حملات رو آورده‌است.

آقای اندرابی می‌افزاید که طالبان در حمله‌های بزرگ برای گرفتن اراضی ناکام مانده و جنگجویان‌شان را برای انفجار ماین‌ها و ترور افراد، بسیج کرده‌اند.

به‌گفته او، از اعترافات شماری از بازداشت‌شد‌‎گان برمی‌آید که پس از توافق‌نامه دوحه، گروهی به نام «عبیده» در ولایت لوگر از سوی طالبان ایجاد شده که هدف این گروه ترور کارمندان دولتی، خبرنگاران و فعالان مدنی است تا با قتل آنان سر و صدا ایجاد شود.

او همچنین از برنامه‌های این وزارت درهمکاری با امنیت ملی برای راه‌اندازی عملیات در بخش‌های گونا‌گون به منظور شناسایی عاملان قتل‌های هدفمند، سخن گفت.

با این حال، آگاهان می‌گویند که برنامه‌های دولت برای مهار ناامنی‌ها مؤثر نبوده‌است و تروریست‌ها، باندهای تبهکار، شبکه‌های مافیایی و مخالفان نظام با همدیگر متحد شده‌اند تا وضعیت امنیتی بیش‌تر از پیش، بحرانی و آشفته شود.

مطالب مرتبط