سیستم خودکار اعلام آفساید تا جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌شود

آرسن ونگر؛ ریس توسعه جهانی فوتبال از احتمال معرفی سیستم خودکار اعلام آفساید در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.ونگر: فناوری خودکار اعلام آفساید تا جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌شوداین سیستم تمام خودکار در صورتی که بازیکنی در آفساید قرار داشته باشد، به کمک داور اطلاع می‌دهد.

این سیستم با هدف تصمیم گیری صحیح و به منظور ایجاد یک مدل سه بُعدی از موقعیت بازیکن، از قابلیت ردیابی خودکار توپ، ردیابی اندام و سایر الگوریتم ها با کمک هوش مصنوعی بهره می‌برد.

ونگر در گفتگوی با برنامه تلویزیونی «زندگی فوتبالی» فیفا گفت: فکر می‌کنم فناوری آفسایدگیری خودکار تا جام جهانی ۲۰۲۲ آماده شود. منظور از خودکار این است که پیام مستقیما به کمک داور منتقل شده و او با استفاده از ساعت مچی که روی دستش بسته شده و آفساید بودن یا نبودن را با یک چراغ قرمز به اطلاع او می‌رساند، نسبت به اعلام آن اقدام می‌کند.

برخی از قانونگذاران فوتبالی از فناوری آفسایدگیری خودکار حمایت کرده‌اند. هیات بین المللی فوتبال(ایفاب) تنها مرجع قانونگذار فوتبال ماه گذشته اعلام کرد که در حال بازبینی قانون آفساید است.

این نهاد همچنین اعلام کرده که در نظر دارد تا فناوری نیمه خودکار آفساید را مورد آزمایش قرار دهد؛ این فناوری به جای کمک داور، کمک داور ویدئویی (VAR) را از وقوع آفساید مطلع می‌کند.

مطالب مرتبط