ترامپ علیه توییتر، فیسبوک و گوگل شکایت می‌کند

دونالد ترامپ؛ رییس جمهور پیشین امریکا، اعلام کرد که قصد دارد علیه توییتر، فیسبوک و گوگل به دلیل مسدودشدن حساب‌های کاربری‌اش شکایت کند.blankاین شکایت‌‌ها علیه جک دورسی، مارک زاکربرگ و سوندار پیچای، مدیران عامل این سه شرکت هم مطرح می‌شود.

حساب‌های آقای ترامپ در شبکه‌های اجتماعی بعد از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره امریکا و به دلیل «نگرانی مربوط به امنیت عمومی» تعلیق شد.

او در نشستی خبری در زمین بازی گلفش در نیوجرسی به شدت از شرکت‌های صاحب شبکه‌های اجتماعی و همین طور دموکرات‌ها انتقاد کرد و آنها را متهم به حمایت از اطلاع‌رسانی غلط و گمراه‌کننده کرد.

رییس جمهور پیشین امریکا گفت: «ما خواهان پایان ممنوعیت‌های پنهانی، توقف ساکت کردن‌ها، و جلوگیری از در لیست سیاه قرار دادن، کنار گذاشتن و فرهنگ کنسل کردن هستیم که به خوبی از آن خبر دارید.»

او هشدار داد که اگر شرکت‌های فناوری بتوانند فعالیت یک رئیس جمهور را ممنوع کنند «می‌توانند با هر کسی این کار را بکنند.»

رییس جمهور سابق پستی را که باعث ممنوعیت فعالیت او در توییتر شد «محبوب‌ترین جمله» توصیف کرد.

به گفته توییتر، توییتی که باعث اخراج آقای ترامپ از این شبکه اجتماعی به دلیل «تمجید از خشونت» شد، در روز هشتم جنوری، دو روز بعد از حمله به ساختمان کنگره منتشر شد.

او نوشته بود «میهن‌پرستان بزرگ» که به او رای‌ داده‌اند «صدایی رسا» دارند و نباید به هیچ نوع و شکلی به آنها بی‌احترامی شود یا ناعادلانه با آنها برخورد شود.

مطالب مرتبط