پاکستان سفیر خود را از کابل فراخواند

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که در پی فراخوانده‌شدن سفیر و دیپلمات‌های افغانستان از اسلام‌آباد، پاکستان نیز سفیر خود را از کابل فراخوانده است.blankشبکه جیونیوز پاکستان، امروز (دوشنبه، ۲۸ سرطان) به نقل از منابعی گزارش داد که منصور احمد خان؛ سفیر این کشور به اسلام‌آباد بازگشته است.

تاکنون وزارت خارجه پاکستان در این زمینه رسما چیزی نگفته است.

در پی ربوده‌شدن و شکنجه دختر سفیر افغانستان در پاکستان، اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری، سفیر و دیپلمات‌های کشور را به کابل فراخوانده‌است.

وزارت خارجه در اعلامیه‌ای گفته است که رهبری دولت افغانستان سفیر و دیپلمات‌های ارشد افغانستان مقیم اسلام‌آباد را الی رفع کامل تهدیدات امنیتی به‌شمول گرفتاری و محاکمه ربایندگان، به کابل فراخوانده است.

این وزارت افزوده است که قرار است هیأتی در آینده نزدیک به پاکستان سفر کرده قضیه کنونی و مسایل مرتبط به‌ آن را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد تا در روشنی دریافت‌های این هیأت، اقدامات بعدی اتخاذ خواهند شد.

پیشتر وزارت خارجه پاکستان از این تصمیم دولت افغانستان ابراز تاسف کرده بود.

اختطاف و شکنجه سلسله علی‌خیل؛ دختر نجیب‌الله علی‌خیل؛ سفیر افغانستان در اسلام آباد، واکنش‌های گسترده‌ای را درپی داشته است.

شیخ رشید؛ وزیر داخله پاکستان در آخرین اظهارات خود گفته است که حادثه مربوط به دختر سفیر افغانستان «اصلاً آدم ربایی نبوده است». او این قضیه را توطئه خوانده که پشت دست هند است.

مطالب مرتبط