اشرف‌غنی، طالبان را به شرکت در انتخابات فراخواند

اشرف‌غنی؛ رییس ‌جمهوری می‌گوید که طالبان باید در انتخابات شرکت کنند تا مشخص شود که مردم چه کسی را انتخاب می‌کنند. او همچنین گفت جنگ جاری در افغانستان داخلی نیست؛ بلکه جنگی است که از سوی گروه‌های تروریستی برای رسیدن به قدرت صورت می‌گیرد.blankرییس ‌جمهوری، امروز چهارشنبه، ۶ اسد در نشست بورد مشترک نظارت و انسجام که در ارگ برگزار شده‌بود، گفت جنگی که اکنون گروه طالبان آن را به پیش می‌برد، ریشه مذهبی ندارد و این گروه برای رسیدن به قدرت آتش جنگ را برمی‌افروزد.

آقای غنی افزود که اکثر علمای دینی جهان اسلام و حتی علمای پاکستان جنگ طالبان را نامشروع خوانده و گفته‌اند که این جنگ بیش‌تر به خاطر رسیدن به قدرت به پیش برده می‌شود.

او صلح را خواسته واقعی مردم افغانستان عنوان کرد و افزود که کشورهای همسایه نیز از برقراری صلح در افغانستان نفع می‌برند.

رئیس‌ جمهوری بار دیگر بر انتقال قدرت از طریق برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: «طالبان در انتخابات شرکت کنند تا مشخص شود مردم چه کسی را انتخاب می‌کنند».

آقای غنی همچنین گفت که دولت افغانستان هرگز از امریکا و ناتو نخواسته‌است که در مورد خروج نیروهای خود از افغانستان تجدید نظر کنند.

به گفته او، با خروج نیروهای خارجی، افغانستان وارد فصل تازه‌ای از روابط با کشورهای دنیا شده‌است و «از این بابت خوشحال است».

این در حالی ‌است که ستاد مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) به تازگی اعلام کرده‌است که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان ۹۵ درصد پیش رفته‌است.

قرار است این روند تا آخر ماه آگست تکمیل شود.

مطالب مرتبط