یک گیاه‌ گوشت‌خوار در امریکای شمالی کشف شد

دانشمندان یک گیاه گوشت‌خوار جدیدی را در امریکای شمالی کشف کرده است.blankگیاه شناسان دریافتند که این گیاه با مژک‌های چسپ‌ناکی که روی ساقه‌اش دارد، حشرات ریزی را به دام می‌اندازد.

این گیاه که حشرات ریزی را به دام می‌اندازد، تریانتا اکسیدنتالیس نام دارد و اولین گیاه گوشت‌خواری است که در ۲۰ سال اخیر شناسایی شده است.

به گزارش بی بی سی، گل گوشت‌خوار در مناطق باتلاقی ساحل غربی امریکای شمالی از کالیفرنیا تا آلاسکا رشد می‌کند. این گل‌ها در بیشتر مناطق شهری مشاهده می‌شوند.

پژوهشگران بر این باورند که گیاهان گوشت‌خوار بسیاری هنوز کشف نشده‌اند.

یکی از پژوهشگران این گیاه، دکتر شان گراهام گفته است: «گیاهان گوشت‌خوار از دوران ویکتوریا مورد توجه قرار گرفتند، شاید چون ترتیب معمول ذهن انسان را به هم می‌زنند: اینجا گیاه است که جانور را می‌خورد. ما از شناسایی یکی از این گیاهان که در حیاط خانه‌ها در ساحل غربی امریکا می‌روید، هیجان‌زده شدیم.»

سرپرست این پژوهش، دکتر کوانشی لین می‌گوید: «ویژگی منحصر‌به‌فرد این گیاه گوشت‌خوار این است که حشرات را در نزدیکی گل‌هایش که حشرات گرده‌افشانی‌ کرده‌اند به دام می‌اندازد.»

او در ادامه گفته است: « به نظر می‌رسد کشمکشی است میان گوشت‌خواری و گرده‌‌افشانی چون گیاه نمی‌خواهد حشراتی را که به آن در تولید‌مثل کمک می‌کنند، نابود کند.»

پژوهشگران دریافتند که هر چند مژک‌های روی ساقه‌ها چسبناک هستند اما فقط ریز‌پشه‌ها و حشرات خیلی کوچک را به دام می‌اندازد.

زنبور‌ها و پروانه‌ها که بزرگ‌تر هستند به دام نمی‌افتند و می‌توانند بدون هیچ آسیبی از این گل به آن گل بپرند و گرده‌افشانی کنند.

مطالب مرتبط