اداره امور: دولت قبلی معاش ماه اسد کارمندان را اختلاس کرده؛ اما ما می‌پردازیم

اداره امور دولت «امارت اسلامی» اعلام کرد که مقام‌های دولت قبلی معاشات ماه اسد کارمندان دولتی را مثل دیگر داشته‌های بانکی اختلاس کرده‌اند. این اداره گفته روند پرداخت معاشات کارمندان اکنون جریان دارد.blank

اداره امور «امارت اسلامی» امروز سه‌شنبه، ۱۳ میزان طی یک اعلامیه گفته است که عدم پرداخت معاشات ماه اسد کارمندان حکومت، یکی از مشکلات باقی‌مانده به حکومت آنان است.

در اعلامیه آمده که مقام‌های اداره قبلی معاشات ماه اسد کارمندان را مثل دیگر داشته‌های بانکی «اختلاس» کرده بودند.

مولوی احمدجان احمدی؛ رییس عمومی اداره امور گفته‌است که به خاطر حل مشکل موجود، کمیسیونی به رهبری ملا عبدالسلام حنفی؛ معاون رییس‌الوزرا و با حضور سرپرست‌های وزارت‌های مالیه، مخابرات و رییس عمومی اداره امور، بانک مرکزی و شهرداری کابل ایجاد شده است.

وی افزوده که این کمیسیون به منظور حل مشکل موجود، جلسات متعددی را برگزار کرده که در نتیجه آن فیصله شده تا حقوق کارمندانی که بر‌عهده حکومت گذشته بود، اجرا شود و از روبه‌رو شدن مردم با مشکلات اقتصادی جلوگیری شود.

پیش از این دولت طالبان پرداخت معاشات کارمندان وزارت‌های مالیه، معارف، تحصیلات عالی، صحت عامه و زراعت، آبیاری و مالداری را در صدر قرار داده بود.

اداره امور اکنون اطمینان داده‌است کهه کارمندان دولتی معاش‌شان را دریافت خواهند کرد.

با سقوط دولت اشرف غنی صدها هزار کارمند ادارات دولتی معاش ماه اسد شان را دریافت نکردند و اکنون با گذشت نزدیک به دو ماه از حکومت طالبان، هنوز هم اکثریت این کارمندان هیچ‌گونه معاش و امتیازی دریافت نکرده‌اند.

مطالب مرتبط