ساخت فیلم سینمایی در فضا؛ دو هنرپیشه روسی عازم ایستگاه فضایی شدند

یولیا پرسیلد؛ بازیگر ۳۶ ساله و کلیم شیپنکو؛ کارگردان ۳۷ ساله روسی با هدف ساخت نخستین فیلم سینمایی در فضا، راهی ایستگاه فضایی شدند.blankاین دو هنرمند روسی به همراه آنتون شکاپلروف از فضانوردان باسابقه این کشور امروز (سه‌شنبه، ۱۳ میزان) سوار بر فضاپیمای سایوز ام‌اس-۱۹، ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کردند.

سازمان فضایی فدرال روسیه که این سفر را ترتیب داده، اعلام کرد که حال خدمه فضاپیما خوب است و تمامی سامانه‌های فضاپیما به طور عادی کار می‌کنند.

خانم پرسیلد و آقای شیپنکو قرار است طی اقامت ۱۲ روزه خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی بخش‌هایی از فیلم جدیدی با عنوان «چالش» را فیلمبرداری کنند که در آن خانم جراحی با بازی یولیا پرسیلد به ایستگاه فضایی می‌رود تا یک فضانورد مبتلا به بیماری قلبی را از مرگ نجات دهد. این دو هنرمند به همراه اولگ وویتسکی که قرار است در این فیلم نقش فضانورد بیمار را بازی کند، روز ۱۷ اکتبر عازم زمین خواهند شد.

شیپنکو پیش از اعزام به مدار زمین گفته بود که افزون بر وویتسکی، دو فضانورد روسی دیگر حاضر در ایستگاه فضایی نیز در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد و پس از فیلمبرداری قسمت‌های فضایی، فیلمبرداری ادامه فیلم بر روی زمین انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط