فراغت ۲۶ نفر از انستیتوت هوانوردی ملکی

اداره هوانوردی ملکی می‌گوید ۲۶ نفر از انستیتوت هوانوردی کشور سند فراغت دریافت کرده‌اند.blankاین افراد در دو رشته‌ – کنترل ترافیک هوایی (ATC) و تکنالوژی هوانوردی ملکی (CNS) آموزش دیده‌اند.

غلام جیلانی وفا؛ سرپرست معینیت عملیاتی اداره هوانوردی گفته‌است که با جذب افراد مسلکی و آموزش‌دیده در بخش‌های مختلف هوانوردی ملکی کشور، نیاز سکتور هوانوردی از ناحیه داشتن نیروی متخصص و مسلکی برطرف می‌شود و نیازمندی کشور به کارمندان و متخصصان خارجی کاهش می‌یابد.

در اعلامیه اداره هوانوردی که امروز (پنج‌شنبه، ۹ جدی) منتشر شد، آمده‌است که در استخدام افراد آموزش‌دیده در بخش‌های مسلکی و تخنیکی وزارت ترانسپورت و هوانوردی، حق اولویت داده‌ می‌شود و تعدادی از این فارغان در بخش‌های تخنیکی و مسلکی استخدام شده‌اند. گفته شده که شماری از دانش‌آموخته‌های انستیتوت هوانوردی، به‌زودی برای فراگیری آموزش‌های مسلکی بیشتر، به کشور ازبکستان فرستاده می‌شوند.

این در حالی است که پیش از سقوط دولت، میدان‌های هوایی کشور توسط نظامیان ناتو و پیمان‌کار خارجی اداره می‌شد؛ اما با خروج نیروهای خارجی شماری از میدان هوایی کشور غیر فعال شده‌است.

در حال حاضر طالبان با کشورهای قطر و ترکیه در حال مذاکره برای سپردن مدیریت پنج میدان هوایی کشور به این دو کشور هستند.

مطالب مرتبط