لتا منگیشکر؛ آوازخوان افسانه‌ای هند درگذشت

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که لتا منگیشکر؛ خواننده افسانه‌ای این کشور در سن ۹۲ سالگی بر اثر کرونا درگذشته‌است.blankهندوستان تایمز گزارش داده که خانم منگیشکر، صبح امروز یک‌شنبه، ۱۷ دلو در شفاخانه‌ای در شهر ممبئی در گذشته‌است.

این آوازخوان شناخته‌شده هند پیش‌تر در ۸ جنوری به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در شفاخانه ممبئی بریچ بستری شد.

داکتر پرتیت صمدانی؛ یکی از داکتران شفاخانه ممبئی بریچ گفته‌بود که خانم لتا تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد و در حال مبارزه با این بیماری درگیر است. به گفته این داکتر، آنان مجبور شده‌‌اند دوباره او را در دستگاه تنفس مصنوعی قرار دهند.

خانم منگیشکر بنا بر وضعیت وخیم صحی‌اش بیش از ۲۰ روز در بخش مراقبت‌های ویژه به دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور وصل بود.

رسانه‌های هندی نوشته‌اند: «هند نه تنها یکی از پرکارترین خوانندگان خود؛ بلکه موسیقی‌دانی را از دست داد که هنر خوانندگی فلم را متحول کرد و به معیاری برای نسل‌های متوالی برای تقلید تبدیل شد.»

منگیشکر یا به قولی «لتا دیدی» از خانواده‌ای بود که موسیقی را می‌پرستیدند. پدرش دینانات منگشکر یک شخصیت برجسته در تئاتر مراتی بود. او در نمایشنامه‌هایی بازی کرد، تهیه کرد و آهنگ‌هایی خواند که چهره تئاتر مراتی را تغییر داد. او یکی از برجسته‌ترین سخنرانان ناتیا سنگیت و یک خواننده برجسته کلاسیک هندوستانی بود.

او با کارنامهه درخشان و پرکار هنری و خدمات برجسته در این بخش، در بیش از هفت دهه فعالیت توانست ده‌ها جوایز معتبر ملی و بین‌المللی کسب کند.

مطالب مرتبط