دستگیری یک باند خرابکار در ایران؛ بزرگ‌ترین حمله سایبری در اسراییل

ایران از دستگیری یک باند خرابکاری وابسته به اسراییل خبر داده و مدعی شده که این باند قصد خرابکاری در تاسیسات اتمی «فردو» را داشته‌است. همزمان رسانه‌های اسراییلی هم از یک حمله بزرگ سایبری به سایت‌های دولتی آن رژیم خبر داده‌ و گفته‌اند که این حمله باعث قطع دسترسی به سایت‌های مهم دولتی از جمله سایت وزارت امور خارجه، نهاد نخست‌وزیری و چندین وزارتخانه دیگر شده‌است.

blank

بربنیاد گزارش‌ها، در پی حمله سایبری به اسراییل که «بزرگ‌ترین حمله سایبری در تاریخ» آن رژیم عنوان شده، دسترسی کاربران به سایت‌های تعدادی از وزارت‌خانه‌ها، از جمله وزارت امور خارجه، صحت، دادگستری، رفاه و همین‌طور نهاد نخست وزیری اسراییل قطع شده‌است.

به گزارش بی‌بی‌سی، یک مقام‌ نظامی در اسراییل، از این حمله به عنوان بزرگ‌ترین حمله سایبری علیه دولت این رژیم نام برده‌است.

شرکت نت‌بلاکس هم که فعالیت اینترنت در سطح جهان را رصد می‌کند، اختلال عمده در فعالیت‌های اینترنتی در اسراییل را تایید کرده‌است.

این در حالی است که در یک رویداد دیگر، گزارش‌ها حاکی است که سپاه پاسداران ایران اعضای یک شبکه را که برای اسراییل کار می‌کرد و قصد خرابکاری در تاسیسات بزرگ هسته‌ای در «فردو» را داشته دستگیر کرده‌است.

ایرانی‌ها ادعا کرده‌اند که افسران اسراییلی تلاش کرده‌بودند از «طریق جذب همسایه» به یکی از کارمندان تاسیسات هسته‌ای فردو نزدیک شوند. این کارمند در بخش سانتریفیوژهای آی آر-۶ کار می‌کرده‌است.

سپاه پاسداران شمار افراد دستگیرشده را اعلام نکرده‌است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر، تنش میان اسراییل و ایران به شدت بالا رفته‌است. در پی حمله موشکی اسراییل به دمشق؛ پایتخت سوریه، دو افسر ارشد سپاه ایران کشته شدند. پس از آن ایران اعلام کرد که این حمله بی‌مکافات نمی‌ماند. چند روز بعد، اربیل عراق آماج ۱۲ موشک بالستیک ایران قرار گرفت و به گفته مقام‌های ایرانی در آن رویداد، یک «مرکز راهبردی توطئه و شرارت» موساد سازمان جاسوسی اسراییل منهدم شده‌است.

مطالب مرتبط