نویسنده «هری پاتر» پاسخ پوتین را داد

جی کی‌ رولینگ؛ نویسنده‌ بریتانیایی رمان‌های هری پاتر در واکنش به گفته‌های اخیر ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه، «اشغال» اوکراین توسط روسیه را محکوم کرده و گفته‌است که مسکو در این کشور به کشتار غیرنظامیان دست زده‌است.

blank

رییس جمهور روسیه ارجاعی غیرمنتظره به جی‌کی رولینگ، نویسنده رمان‌های «هری پاتر» داده و گفت که روسیه مثل او قربانی «فرهنگ تحریم» غرب است.

ولادیمیر پوتین، روز جمعه (۵ حمل) گفته است که روسیه مانند «جی.کی. رولینگ» نویسنده رمان‌های هری‌پاتر قربانی «فرهنگ تحریم» شده است. پوتین دیروز در مقابل دوربین‌های تلویزیون روسیه برای ثابت کردن این ادعا که غرب تمایل دارد افراد را «تحریم» کند، به رولینگ ارجاع داده که به خاطر اظهاراتش در مورد افراد تراجنسیتی هدف «فرهنگ تحریم» قرار گرفته است.

این نویسنده بریتانیایی پیش‌تر به دلیل مواضعش درباره تراجنسی‌ها هدف انتقاد قرار گرفته بود.

خانم رولینگ در حساب توییتری خود نوشته است که «انتقاد از فرهنگ حذف غربی بهتر است از سوی کسانی نباشد که غیرنظامی‌ها را به جرم مقاومت کشتار می کنند و یا مخالفانشان را به زندان می‌اندازند.»

آقای پوتین در یک سخنرانی طولانی در برابر برندگان رشته‌های مختلف فرهنگی مدعی شد که برخورد با موسیقی‌دانان و نویسندگان روس تبعیض‌آمیز است و گفت: «می‌خواهند کشوری هزارساله را حذف کنند».

ماه گذشته و در پی حمله روسیه به اوکراین برخی رویدادهای فرهنگی با شرکت هنرمندان حامی جنگ روسیه در اوکراین لغو شد.

تعداد کم‌تری از رویدادها با استفاده از آثار موسیقی‌دانان درگذشته روس نیز لغو شده است.

آقای پوتین در‌ عین حال گفته است در برخی کشورهای غربی کارزاری تبعیض‌آمیز علیه هرچه مرتبط با روسیه است آغاز شده است: «با ممنوع کردن کتاب‌ها و نویسندگان روس آغاز کرده‌اند».

رییس جمهوری روسیه به دفاع از جی کی رولینگ پرداخت که به دلیل اظهارنظر درباره مسائل تراجنسیتی ها هدف انتقاد قرار گرفته بود.

آقای پوتین گفته که خانم رولینگ به این دلیل حذف شد از آزادی‌های جنسیتی طرفدارانش حمایت نکرده بود.

خانم رولینگ که دگرباش‌هراسی را رد می‌کند گفته بود که علاقه‌اش به مسائل تراجنسی‌ها در نگرانی اش از حضور در فضاهای تک جنسیتی ریشه دارد و اینکه قربانی آزار جنسی بوده است.

والری گرگیو؛ رهبر ارکستری که در مراسم سخنرانی دیروز پوتین شرکت داشته در پی خودداری از محکوم کردن جنگ روسیه از برنامه چند فستیوال و تالار موسیقی حذف شد.

اوایل ماه مارچ یک تالار موسیقی دیگر اجرای موسیقی ساخته چایکوفسکی را به دلیل جنگ از برنامه کنسرت خود حذف کرد.

ارکستر فیلارمونیک کاردیف، در بیانیه‌ای نوشت دو اثر با تم نظامی در این کنسرت از چایکوفکسی قرار داشته که اجرای آن‌ها در این شرایط درست به نظر نمی‌رسد.

پوتین نزدیک به یک ماه قبل دستور حمله به اوکراین را صادر کرد. از آن پس روسیه هدف تحریم‌های گوناگون از جمله مسابقه یوروویژن، و مسابقات فوتبال ملی و باشگاهی قرار گرفته است. نتفلکیس نیز ماه گذشته تأیید کرد که خدماتش را در روسیه متوقف می‌کند.

مطالب مرتبط