ایلان ماسک بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر شد

ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توییتر را به ارزش ۲.۸۹ میلیارد دالر خریداری کرد و حالا بزر‌گ‌ترین سهام‌دار این شبکه اجتماعی است.

blank

ایلان ماسک؛ ثروت‌مند‌ترین مرد دنیا و مالک شرکت تسلا ۹.۲ درصد از سهام توییتر را پس از انتقاد از رویکرد این شبکه اجتماعی در مورد آزادی بیان خریداری کرد.

مجموع سهم ایلان ماسک حالا حدود ۲.۸۹ میلیارد دالر ارزش دارد. با این خرید، ایلان ماسک یکی از بزرگ‌ترین سهام‌داران توییتر به شما می‌رود.

گفتنی است که بنیان‌گذار توییتر یعنی جک دورسی فقط ۲.۲۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. اکنون ایلان ماسک، یکی از مشهورترین کاربران توییتر محسوب می‌شود و بیش از ۸۰ میلیون نفر توییت‌های او را دنبال می‌کنند.

این در حالی ا‌ست که قبلا رییس برنامه‌ جهانی غذا اعلام کرده‌بود که فقط با دو درصد از سهام آقای ماسک می‌توان گرسنگی در جهان را برطرف کرد. ایلان ماسک هم با انتشار توییتی اعلام کرد که حاضر است ۶ میلیارد دالر از سهام تسلا را به فروش برساند به این شرط که این مقام ارشد بگوید دقیقا چگونه با ۶ میلیارد دالر می‌خواهد گرسنگی را ریشه‌کن کند.

آقای ماسک در واکنش به این اظهارات در توییتر نوشت: اگر این نهاد با ارائه مدارک کافی و شفاف بتواند توضیح دهد که شش میلیارد دالر دقیقا چگونه معضل گرسنگی در جهان را حل می‌کند «من همین حالا سهام تسلا را می‌فروشم و آن را عملی می‌کنم».

مسئول برنامه جهانی غذا گفته ‌ود که اگر ایلان ماسک و جف بیزوس؛ از بنیان‌گذاران آمازون قدم پیش بگذارند، فقط با شش میلیارد دالر می‌توان ۴۲ میلیون انسان را از خطر مرگ ناشی از گرسنگی نجات داد.

تسلا به عنوان تولیدکننده موترهای برقی از معدود شرکت‌هایی است که ارزش سهام آن به چند تریلیون دالر می‌رسد.

مطالب مرتبط