روسیه مالک فیسبوک و ده‌ها مقام امریکا و کانادا را تحریم کرد

روسیه تحریم‌هایی را علیه مارک زاکربرگ؛ بنیانگذار فیس‌بوک (متا)، کامالا هریس؛ معاون رییس جمهور، برایان موینیهان؛ مدیرعامل بانک امریکا و ده‌ها مقام و فرد امریکایی و اروپایی دیگر اعمال کرده‌است.

blank

وزارت امور خارجه روسیه، روز پنج‌شنبه تحریم‌هایی را اعلام کرد و گفت که مدیران تجاری، سیاستمداران، دانشمندان و روزنامه‌نگاران مختلف «به صورت نامحدود از ورود به فدراسیون روسیه منع می‌شوند».

وزارت‌ خارجه روسیه همچنین گفته‌است که این تحریم‌ها را در پاسخ به «تحریم‌های ضد روسی روزافزون دولت بایدن» علیه تعداد فزاینده‌ای از شهروندان روسیه اعمال کرده‌است.

این در حالی است که ایالات متحده و چندین کشور متحد دیگر تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین اعمال کرده‌اند. برخی از تحریم‌ها شامل ممنوعیت واردات نفت روسیه، حذف بخشی از این کشور از سیستم بانکی سوئیفت و مسدود کردن دارایی‌های الیگارش‌های روسی است که مظنون به کمک به کرملین هستند.

تحریم‌های روسیه علیه زاکربرگ به دنبال اقدامات قبلی کرملین برای محدود کردن دسترسی به فیس‌بوک به دلیل ادعاهایی مبنی بر مسدود کردن دسترسی به چندین خبرگزاری روسی توسط این شبکه اجتماعی صورت گرفت.

در همین حال، وزارت خارجه روسیه همچنین در پاسخ به اقدامات اقتصادی کانادا علیه مسکو، ۶۱ فرد کانادایی را تحت تحریم قرار داده‌است که اسامی رییس آژانس اطلاعاتی؛ مشاور ارشد نخست‌وزیر و رؤسای نیروی دریایی و هوایی کانادا در میان آن‌ها دیده می‌شود.

مطالب مرتبط