کرونا در کوریا؛ «اون» قرنطینه ملی اعلام کرد

دولت کوریای شمالی برای اولین بار پس از دو سال، شیوع کرونا در کشورش را تایید و دستور برقراری قرنطینه شدید در سطح ملی را صادر کرده‌است.

blank

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی، امروز پنج‌شنبه (۲۲ ثور) گفته‌است که رهبری کشور دستور کنترل ویروس را در بالاترین سطح اضطراری صادر کرده که به نظر می‌رسد شامل قرنطینه شهری و محدودیت‌هایی برای جمع شدن در محل کار باشد.

این خبرگزاری افزوده‌است که اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا نوع امیکرون چهار روز پیش در پیونگ یانگ؛ پایتخت شناسایی شد؛ اما یک نهاد خبری کوریای جنوبی به نام «اخبار کوریای شمالی» گفته‌است که ساکنان برخی از مناطق پیونگ‌یانگ حداقل دو روز قبل از اعلامیه اخیر در قرنطینه بوده‌اند.

خبرگزاری دولتی کوریای شمالی با تایید شیوع گونه امیکرون کرونا در پیونگ‌یانگ، پایتخت آن کشور، گفته‌است که این «بزرگ‌ترین وضعیت اضطراری» است که از «خط جبهه قرنطینه» کشور عبور کرده‌است.

به گفته این خبرگزاری، گفتگوهای اضطراری کیم جونگ‌ اون؛ رهبر کوریای شمالی، برای «واکنش ملی به این وضعیت» در جریان است.

این در حالی است که از زمان شیوع کرونا در جهان، دولت کوریای شمالی که معمولا ارتباط چندانی هم با خارج ندارد، قرنطینه شدیدی را در مرزهای این کشور برقرار کرد و تاکنون گزارشی رسمی از ابتلا به کرونا در این کشور منتشر نشده‌بود.

در همین حال، دولت کوریای جنوبی اعلام کرده که در واکنش به اخبار شیوع کرونا در کوریای شمالی، پیشنهاد اعطای کمک‌های بشردوستانه خود به آن کشور را بار دیگر تکرار کرده؛ اما کوریای شمالی هنوز به این پیشنهاد واکنشی نشان نداده‌است.

گفته می‌شود که رویکرد اصلی کوریای شمالی در مبارزه با کرونا، بستن مرزهای خارجی بوده و کوریای شمالی از اولین کشورهایی بود که در جنوری ۲۰۲۰ به این اقدام دست زد؛ اما بستن مرز هرچند مانع از ورود اقلام ضروری به کشور و کمبود شدیدتر مواد غذایی و بحران اقتصادی در این کشور شد؛ اما بعید است جلو ورود ویروس کرونا را گرفته باشد.

مطالب مرتبط