مقررات قرنطینه در شهر شانگهای چین کاهش یافت

مقام‌های چین از کاهش قرنطینه در شهر شانکهای خبر داده و می‌گوید که محدودیت‌ها در آن‌جا نسبت به قبل کم‌تر خواهد شد.

blank

معاون شهردار شهر شانگهای چین اعلام نموده است که مراکز خرید و فروش و آرایشگاه‌ها به تدریج از فردا دوشنبه (۲۶ ثور) بازگشایی خواهند شد.

این در حالی است که شهر شانگهای چین بیش از شش هفته می‌شود که در پی شیوع ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌برد و مقام‌های رسمی در تلاش هستند تا به این روش شیوع کرونا را ریشه کن کنند.

پیش از این مقام‌های چینی اصرار داشتند که به دلیل مهم بودن شانگهای برای اقتصاد چین و جهان احتمال قرنطینه شدنش وجود ندارد.

این محدودیت‌ها برای بسیاری از ساکنان یکی از مهم‌ترین مراکز مالی جهان، مشکلات اقتصادی و نارضایتی از استراتژی “کووید صفر” را به همراه داشته است.

با این وجود گزارش‌ها از شانگهای چین حاکی از آن است که موارد تایید شده از ابتلا، به طور قابل توجهی نسبت به دوره اوج شیوع بیماری کاهش یافته و اخیرا به ساکنان برخی از محله‌های شهر شانگهای اجازه تردد و فعالیت بیشتری داده شده است.

بر اساس گزارش رویترز، این درحالی است که پکن همچنان با مواردی از شیوع این ویروس دست به گریبان است و محدودیت‌هایی نیز برای این شهر اعمال شده است.

چین در ماه‌های اخیر بیش از ۵۶ هزار مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده بود.

این در حالی‌ است که ویروس کرونا برای اولین‌بار در چین شناسایی شد. چین با قرنطینه کردن شهرها توانست از شیوع آن تا جایی جلوگیری کند؛ اما این ویروس همه‌گیر جان میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان گرفت.

مطالب مرتبط