پنتاگون شیر خشک وارد می‌کند؛ بایدن وضعیت جنگی اعلام کرد

جان کربی؛ سخنگوی وزارت دفاع امریکا می‌گوید که اولین محموله شیرخشک کودکان، با استفاده از پروازهای تجاری اختصاصی امریکا، وارد این کشور می‌شود. پنتاگون پس از آن وارد عمل شد که در پی بروز بحران شیر خشک در امریکا، جو بایدن؛ رییس جمهوری آن کشور «وضعیت جنگی» اعلام کرد.

blank

جان کربی؛ سخنگوی پنتاگون، شامگاه جمعه (۳۰ ثور) اعلام کرد که اولین محموله شیر خشک کودکان، با استفاده از پروازهای تجاری اختصاصی وزارت دفاع امریکا، وارد این کشور می‌شود.

وی ضمن اشاره به این‌که عملیات «پرواز شیر خشک» برای مقابله با بحران کمبود شیر خشک در امریکاست، اظهار داشته که قرار است در این عملیات شیر خشک‌های وارداتی از سویس با استفاده از پروازهای تجاری اختصاصی از سوی وزارت دفاع، وارد امریکا شود.

آقای کربی افزوده که استفاده از پروازهای تجاری برای واردات سریع این ماده حیاتی، روشی ارزان‌تر و مؤثرتر از واردات این محصول با هواپیماهای نظامی است.

وی خاطرنشان کرد نخستین پرواز برای واردات شیر خشک از اروپا به امریکا، طی چند روز اخیرانجام خواهد شد.

در این پرواز قرار است یک‌ونیم میلیون قوطی شیر خشک از زوریخ وارد واشنگتن شود.

کربی با تاکید بر این‌که ارتش در توزیع این شیر خشک‌ها نقشی نخواهد داشت، اطمینان داده که همه‌چیز خوب پیش خواهد رفت.

این در حالی است که حدود دو هفته پیش رسانه‌های امریکا اعلام کردند که با نایاب‌شدن شیر خشک، خرده‌فروش‌های بزرگ این کشور شروع به جیره‌بندی این محصول بسیار حیاتی برای نوزادان و کودکان کردند.

سی‌ان‌ان گزارش داده‌بود که یافتن شیر خشک برای والدین به چالشی بزرگ تبدیل شده و توضیح داده‌بود که برخی مجبور اند به ایالت‌های مجاور کل مسیر را رانندگی کنند یا در رسانه‌های اجتماعی از دیگران درخواست کنند تا هر منبع اضافی را که ممکن است داشته‌باشند به اشتراک بگذارند یا حتی مبادله کنند.

در همین حال، چهار روز پیش نیز مسئولان شفاخانه ممفیس در ایالت تنسی اعلام کردند در پی کمبود گسترده شیر خشک در امریکا، دو کودک شیرخوار در این شفاخانه بستری شدند.

از سوی دیگر، چند روز پیش، جو بایدن؛ رییس جمهوری امریکا قانون دفاع از تولید داخلی را برای مقابله با کمبود شیر خشک در این کشور و سرعت‌بخشیدن به تولید آن، ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، اجازه استفاده از پروازهای تجاری برای واردات شیر خشک‌های منطبق با استندردهای فدرال از کشورهای دیگر به امریکا با نام «عملیات پرواز شیر خشک » صادر شد.

مطالب مرتبط