تهدید ایلان ماسک: پیشنهاد خرید توییتر را پس می‌گیرم

ایلان ماسک به دلیل رد شدن درخواست‌هایش برای در اختیار گرفتن داده‌های مربوط به حساب‌های دروغین از سوی توییتر، بار دیگر به لغو پیشنهاد خرید این شبکه اجتماعی تهدید کرد.

blank

ثروتمندترین مرد جهان از زمان اعلام پیشنهاد ۴۴ میلیارد دالری‌اش برای خرید بخش اعظم سهام توییتر در ماه اپریل، بارها با انتقاد از عملکرد این شبکه اجتماعی پرکاربر، تهدید کرده‌بود که در صورت عدم رضایت، این پیشنهاد را به طور یکجانبه لغو خواهد کرد. با این حال این نخستین بار است که او چنین تهدیدی را در قالب اسناد رسمی مطرح می‌کند.

این درخواست و تهدید از سوی ایلان ماسک به مقام‌ امریکایی نظارت بر بازار مالی تقدیم شده و در سایت این نهاد قابل مشاهده‌است.

بر اساس این سند، آقای ماسک از مدیریت حقوقی توییتر درخواست کرده تا تمام داده‌ها درباره اسپم‌ها و حساب‌های دروغین را در اختیار او قرار دهد. این درخواست از سوی توییتر رد شده‌است.

دان ایوس؛ عضو مؤسسه حقوقی ودباش امریکا می‌گوید که این تهدید دوباره «نشانگر آن است که ایلان ماسک به دنبال راهی برای الغای توافق خرید می‌گردد.»

در حالی‌ که به نظر می‌رسد مدیران کنونی توییتر قطعا به این تهدید رسمی پاسخ خواهند داد، گروهی از کارشناسان صنعت پردازش داده‌ها معتقد اند که این کشمکش‌ها می‌تواند با هدف کاهش قیمت پیشنهادی از سوی ایلان ماسک انجام شود.

براساس توافق خرید میان توییتر و ایلان ماسک، فسخ قرارداد می‌تواند در شرایطی، طرف «متخلف» را موظف به واریز یک میلیارد دالر به‌عنوان غرامت به حساب طرف دیگر کند.

ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریده‌بود اکنون وی تاکید می‌کند که به دلیل رد درخواست‌هایش، پیشنهاد خرید کامل توییتر را لغو می‌کند.

پیش از این نیز این میلیاردر در نامه‌ای که برای این منظور منتشر کرده نوشته‌بود در این مدت دریافته که توییتر در شکل کنونی رشد نخواهد کرد و باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود. در بخش دیگری از نامه آقای ماسک به برت تیلور؛ رییس توییتر آمده‌است: «من چندان علاقه‌ای به چانه‌زدن ندارم، پیشنهادی هم که ارائه کرده‌ام بهترین و آخرین پیشنهادم است که فکر می‌کنم برای همه سهام‌داران کنونی هم مطلوب باشد، در صورتی که درخواست من مورد پذیرش قرار نگیرد، در خصوص ۹.۲ درصد از سهام خود تجدید نظر خواهم کرد.»

اختلاف ایلان ماسک با توییتر بر سر در اختیار قرار دادن داده‌های حساب‌های کاربران دروغین است؛ اما توییتر می‌گوید براساس تحلیل داده‌‌های این شرکت، تنها ۵ درصد فعالیت‌های این شبکه اجتماعی از سوی « اسپم‌ها» و کاربران دروغین انجام می‌شود.

ایلان ماسک با انتقاد از روش پردازش داده‌های توییتر، آن را «نامتناسب» خوانده و می‌گوید برای تحیلیل دقیق‌تر باید به داده‌های بیشتری دسترسی داشته باشد. براساس اسنادی که وی به نهاد ناظر بازارهای مالی ایالات متحده تقدیم کرده، توییتر دادن پاسخ درست به این درخواست را چه به صورت کتبی و چه به‌شکل شفاهی به تاخیر می‌اندازد.

مطالب مرتبط