شناسایی ۷۷ مورد جدید ابتلا به میمون در بریتانیا

مقام‌های صحی انگلستان اعلام کرده‌اند که ۷۷ مورد جدید از ابتلا به آبله میمون در این کشور ثبت شده‌است. با این ارقام شمار مبتلایان در این کشور به بیش از ٣٠٠ نفر افزایش یافت.

blank

براساس گفته‌های مقامات صحی انگلستان بیش‌ترین مبتلایان در میان مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا گزارش شده‌است.

این مقامات هشدار می‌دهند هر کسی صرف نظر از تمایلات جنسی خود در صورت تماس نزدیک با بیمار، لباس‌ یا ملحفه‌های تخت او به طور بالقوه در معرض خطر ابتلا به بیماری آبله میمون قرار دارد. هرچند گفته شده این آمار در بین مردان همجنس‌گرا به شکل قابل توجهی مشاهده شده‌است.

سازمان جهانی صحت وابسته به سازمان ملل می‌گوید بیش‌تر موارد ابتلا در اروپا و همچنین سایر نقاط دنیا در کلینیک‌های سلامت جنسی مشاهده شده‌است و اکثر آن‌ها مردانی بوده‌اند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته‌اند.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های افریقا، در سال جاری بیش از هزار و ۴۰۰ مورد آبله میمون در چهار کشور این قاره مشاهده شده که از این تعداد ۶۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کامرون، جمهوری افریقای مرکزی، کانگو و نیجریه کشورهایی هستند که مرگ در پی آبله میمون در آنجا گزارش شده‌است. محققان می‌گویند توالی ژنتیکی ویروس هنوز هیچ ارتباط مستقیمی با شیوع این بیماری در خارج از قاره افریقا را نشان نداده‌است.

سازمان جهانی صحت می‌گوید تشخیص ناگهانی و غیرمنتظره آبله میمون در بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که ممکن است انتقال ناشناخته این بیماری برای مدت زمان نامعلومی ادامه داشته‌باشد.

ماه گذشته یکی از مشاوران این نهاد بین‌المللی گفته‌بود شیوع بیماری در اروپا احتمالا از طریق رابطه جنسی دو مرد همجنس‌گرا در اسپانیا و بلجیم آغاز شده‌است.

سازمان جهانی صحت خطر ناشی از آبله میمون را برای سلامت جهانی «متوسط» تخمین زده و گفته این برای نخستین بار است که موارد زیادی در سراسر جهان از این بیماری گزارش می‌شود. تا ماه گذشته مشخص نبود که این بیماری باعث ایجاد همه‌گیری‌های بزرگ فراتر از مرکز و غرب افریقا می‌شود؛ جایی که بیش‌تر مردم مناطق روستایی که در تماس نزدیک با حیوانات وحشی آلوده قرار دارند، تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته‌اند.

شیوع مداوم آبله میمون در اروپا و مناطق دیگری چون کانادا، استرالیا، اسرائیل و ایالات متحده در حالی مشاهده شده که این افراد هیچ‌کدام مسافرت یا ارتباطی با افریقا نداشته‌اند.

مقام‌های صحت انگلستان هم هفته گذشته اعلام کرده بودند که بیش‌تر موارد در این کشور در بین مردان همجنس‌گرا و یا دوجنس‌گرای بین ۲۰ تا ۴۹ ساله مشاهده شده‌است.

اکثر بیماران آبله میمون، علائمی چون تب، بدن درد، لرز و خستگی را تجربه می‌کنند. افراد مبتلا به نوع جدی‌تر ممکن است دچار علائم دیگر همچون برجستگی روی پوست بدن و دست و صورت شوند که می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن نیز منتقل شود.

تا به امروز انگلستان بیشترین میزان موارد ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده و تعداد افراد آلوده به این عفونت در این کشور حتی از قاره افریقا هم فراتر رفته‌است.

مطالب مرتبط