معافیت تعرفه‌های ترجیحی بر محصولات صادراتی افغانستان از سوی روسیه

سفارت روسیه در کابل از معافیت تعرفه‌های ترجیحی بر صادرات افغانستان از سوی مسکو خبر داده‌است.blankتلویزیون ملی تحت اداره طالبان به نقل از رینات؛ اتشه تجاری سفارت روسیه در کابل گزارش داده که او بر توسعه روابط تجارتی و سرمایه‌گذاری میان کابل و مسکو تاکید کرده و گفته‌است که بر تعرفه‌های ترجیحی محصولات صادراتی افغانستان از سوی مسکو معافیت وضع خواهد شد.

این رسانه افزوده که نمایندگان روسیه قول همکاری بیش‌تر در زمینه بهبود روابط تجاری میان دو کشور را داده‌اند.

چند روز پیش، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز از گفتگوی اعضای این اتاق و شماری از تاجران با رینات؛ اتشه تجارتی سفارت روسیه در کابل خبر داده‌بود.

طبق اعلامیه اتاق و تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، دوطرف در این دیدار بر توسعه روابط تجارتی و سرمایه‌گذاری میان دو کشور تاکید کردند.

رینات؛ اتشه تجاری سفارت روسیه در کابل، میزان تجارت میان روسیه و افغانستان را «اندک» خوانده و تاکید کرده‌بود که روابط تجارتی دو کشور باید بیش‌تر توسعه یابد.

اتشه تجارتی سفارت روسیه کابل همچنین از معافیت تعرفه ترجیحی برای محصولات صادراتی افغانستان از سوی مسکو خبر داده و گفته‌بود که در صورت سفر هیات رهبری اتاق تجارت به مسکو، زمینه ملاقات آن‌ها با مقامات روسی را فراهم خواهد کرد.

از سوی دیگر، یونس مومند؛ رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری با استقبال از معافیت تعرفه ترجیحی خواهان دریافت اسناد و جزئیات آن به شکل رسمی شد.

مطالب مرتبط