پایان موفقیت‌آمیز نخستین سفر اقیانوسی کشتی خودران

شرکت آویکوس؛ یکی از شرکت‌های فرعی اچ‌دی هیوندایی؛ بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌سازی دنیا از پایان موفقیت‌آمیز سفر اقیانوسی یک کشتی خودران خبر داده است.blankاین شرکت گفته است که کشتی بسیار عظیم ۱۸۰ هزار مترمکعبی پریسم کارج (Prism courage) سفر ۲۰ هزار خود را به پایان رسانده است.

به گزارش ایندیدپندنت، پریسم کارج که از خلیج مکسیکو حرکت کرد، پیش از عبور از [عرض] اقیانوس آرام به طرف پایانه بوریونگ ال‌ان‌جی در کره جنوبی، از کانال پاناما عبور کرده است.

بنابر اعلام آویکوس، این سفر دریایی ۳۳ روز طول کشید و با بهینه‌سازی مسیر، کارایی سوخت را تا حدود هفت درصد افزایش و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا حدود پنج درصد کاهش داده است.

این نرم‌افزار هوش مصنوعی همچنین توانست در طول این سفر، از حدود یک‌صد تصادم با کشتی‌های دیگر جلوگیری کند.

یانگ-هون کوه، ناخدای پریسم کارج، گفته که از فناوری ناوبری خودکار برای «حفظ مسیرهای ناوبری، تغییر خودکار جهت‌ها و احتراز از کشتی‌های مجاور استفاده کرده‌اند که همگی به افزایش راحتی کار خدمه کشتی منجر شد.»

اچ‌دی هیوندایی پیش از این، اولین هدایت کاملاخودکار یک کشتی تفریحی ۱۲نفره را در کره جنوبی آزمایش کرده بود و قرار است فناوری‌ خود را به کشتی‌هایی با اندازه‌های دیگر نیز گسترش دهد.

دو-هیونگ لیم، مدیرعامل آویکوس، گفته است: «مهم این است که ما سیستم سطح ۲ را با موفقیت آزمایش کردیم تا کشتی را فراتر از فناوری سطح ۱ که مسیرهای بهینه را ارائه می‌کند، هدایت کنیم.»

او افزوده است: «ما با ارتقای راه‌حل‌های ناوبری خودکار، این نوآوری را نه‌تنها برای کشتی‌های تجاری عظیم، بلکه برای قایق‌های تفریحی کوچک نیز پیش خواهیم برد.»

یک شرکت نروژی قرار است اواخر امسال، اولین کشتی باری کاملا بدون خدمه دنیا را در مسیر بین هرویا و برویک به آب بیندازد.

یارا بیرکلند ۱۰۰ درصد برقی است و برای حمل محموله‌هایی طراحی شده است که در غیر این صورت، باید زمینی حمل می‌شدند.

بنابر اعلام کانگزبرگ، شرکت مسئول فناوری خودکار، چنانچه این کشتی کاملا عملیاتی شود، می‌تواند جایگزین تا ۴۰هزار سفر با موترهای باری در سال باشد.

یک کشتی مسافربری خودکار نیز در سال ۲۰۱۸ در فنلند به آب انداخته شد.

مطالب مرتبط