ایلان ماسک از خرید توییتر منصرف شد

ایلان ماسک؛ مالک شرکت تسلا و ثروتمندترین مرد جهان از خرید شبکه اجتماعی توییتر منصرف شد.blankرویترز گزارش داده است که تیم حقوقی ایلان ماسک روز جمعه، ۸ جولای در نامه‌ای به شرکت توییتر اطلاع داده است که از توافقی که برای خرید آن امضا کرده کناره‌گیری‌ می‌کند.

ماسک خواهان اطلاعات در مورد کاربران جعلی توییتر شده بود. اما تیم او از پاسخ توییتر در این مورد ناراضی است.

برت تیلور، رئیس هیات مدیره شرکت توییتر در توییتی گفته که آماده است معامله و شرایط توافق با ماسک را بسته کند.

ایلان ماسک در ماه اپریل اعلام کرد که شبکه توییتر را با هزینه حدود ۴۴ میلیون دالر خریداری می‌‌کند.

ایلان ماسک که یکی از سهامدران بزرگ توییتر است دو ماه پیش با پیشنهادی ۴۴ میلیارد دالری خواستار خرید کامل توییتر شده بود اما کمی بعد با طرح این موضوع که عملکرد این شبکه و تعداد حسابهای جعلی در آن فراتر از واقعیت گزارش شده است، از تردید خود درباره این پیشنهاد بزرگ پرده برداشته بود.

او اکنون می‌گوید از زمان ارایه رسمی پیشنهاد خود و عقد قرارداد اولیه، توییتر تعهداتش را چند بار نقض کرده است.

آقای ماسک حالا باید منتظر درخواست غرامت و هزینه‌های فسخ یک‌طرفه قرارداد باشد که حدود یک میلیارد دالر عنوان شده است.

او در ماه می گذشته از تعلیق موقت پیشنهاد خود خبر داده بود و گفته بود منتظر نتیجه تحقیقات درباره آمارهای واقعی از تعداد حساب‌های جعلی و تصنعی در توییتر است.

آقای ماسک در آن زمان گفته بود منتظر تایید ادعای طرح شده در گزارشی است که تعداد حساب‌های جعلی و تصنعی در توییتر را کمتر از ۵ درصد تعداد کاربران این شبکه اجتماعی برآورد کرده بود.

کمی بعد در نامه‌ای وکیل آقای ماسک مدعی شد توییتر در ارایه این مستندات ناکام مانده و یا عامدانه از ارایه آنها سر باز زده است.

بلافاصله بعد از اعلام بر هم خوردن این پیشنهاد خرید، سهام توییتر با افتی ۶ درصدی روبرو شد.

آقای ماسک که با بیشتر از ۲۷۳ میلیارد دالر دارایی ثروتمندترین مرد جهان شناخته شده، بنیانگذار تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس است.

او ۹ درصد سهام توییتر را در اختیار دارد.

با این حال، تصمیم او برای خرید توییتر نهادهای حقوق بشری را نگران کرده بود چرا که می‌گفتند اگر تعدیل محتوا در این شبکه اجتماعی صورت نگیرد، راه برای افزایش محتوای تفرقه‌انگیز و نفرت‌پراکن باز می‌شود.

مطالب مرتبط