ساخت یک مارکیت تجاری با هزینه ۶۲ میلیون افغانی در جوزجان

رسانه‌های نزدیک به طالبان از تهداب‌گذاری یک مارکیت بزرگ تجارتی در ولسوالی آقچه‌ جوزجان خبر داد. هزینه ساخت این مارکیت بیش از ۶۲ میلیون افغانی برآورد شده است.

رسانه‌های نزدیک به طالبان، امروز یک‌شنبه، ۱۵ عقرب با نشر توییتی از تهداب‌گذاری این مارکیت خبر داد و گفت: به ارزش ۶۲ میلیون ۸۰۳ هزار افغانی سنگ تهداب یک مارکیت تجارتی در ولسوالی آقچه‌ جوزجان گذاشته شد.

گفته می‌شود این مارکیت روز گذشته در جوزجان تهداب‌گذاری شده است.

مسئولان محلی ولسوالی آقچه می‌گویند: «امارت اسلامی» در کنار تطبیق پروژه‌های جدید، پروژه‌های نیمه‌کاره را نیز تکمیل می‌کند.

مولوی غلام الله حیدری؛ ولسوال طالبان برای ولسوالی آقچه گفت: مارکیت یادشده که دارای ۱۳۸ باب دکان است، قرار است در ۱۵۰۰ متربع زمین در سه طبقه به شکل پخته و اساسی در مدت ۹ ساخته شود.

او همچنین گفت: بودجه ساخت مارکیت سمت جنوب مندوی غله از سوی شهرداری این ولسوالی پرداخت شده است.

مسئولان شهرداری ولسوالی آقچه، همکاری مردم با این نهاد و پرداخت به وقت مالیات را عامل توانمندسازی، انکشاف شهری و ساخت و ساز مارکیت‌های تجارتی در این ولسوالی می‌داند.

در همین حال، ملا محمد یوسف سعادت؛ شهردار ولسوالی آقچه جوزجان می‌گوید: تطبیق چنین پروژه‌هایی در این ولسوالی گسترش خواهد یافت. او اطمینان داد که نام این ولسوالی را با تطبیق پروژه‌های انکشافی و زیربنایی در صدر بهترین ولسوالی‌های کشور قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، ملا عبدالله؛ رییس شهرسازی جوزجان می‌گوید: جلو اعمار ساختمان‌های خودسر و خلاف پلان شهری در این ولایت را می‌گیرد.

مطالب مرتبط