عربستان به عنوان میزبان نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ انتخاب شد

ریاض پایتخت عربستان سعودی موفق شد با کسب بالاترین آرا، رقبای خود ایتالیا و کره جنوبی را پشت سر بگذارد و حق میزبانی نمایشگاه جهانی «اکسپو ۲۰۳۰» را به دست آورد.

بر اساس نتایج اعلام شده از سوی دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها مستقر در پاریس، ریاض پایتخت عربستان سعودی توانست با کسب ۱۱۹ رأی، حق میزبانی نمایشگاه جهانی «اکسپو ۲۰۳۰» را از آنِ خود کند.

ریاض، پایتخت عربستان سعودی، پس از اعلام پیشنهاد خود که بر شکل‌دهی آینده‌ای مرفه و پایدار متمرکز است، برای میزبانی این رویداد انتخاب شده و شهرهای رم ایتالیا و شهر بندری بوسان کره جنوبی را کنار زد.

بر اساس این گزارش، بوسان 29 رأی و رم 17 رأی به دست آوردند و نتیجه این رأی‌گیری با تشویق هیئت سعودی مورد استقبال قرار گرفت.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، از نتیجه آراء استقبال کرد و آن را نشان‌دهنده اعتماد جامعه بین‌المللی به آنچه عربستان باید ارائه دهد، خواند.

وی گفت: ما متعهد هستیم که انتظارات را برآورده کنیم و نمایشگاه فوق‌العاده‌ای برگزار کنیم.

گفته می شود برنامه‌های عربستان برای این نمایشگاه شامل یک شبکه بزرگ حمل‌ونقل عمومی و یک فضای نوگرا و دایره‌شکل با پارک‌های عمومی، امکانات بازی‌های الکترونیکی، استیج‌های بزرگ اجرا و مکان‌های ورزشی است.

این پروژه همچنین شامل برنامه‌هایی برای تمرکز روی “شتاب‌دادن به نوآوری‌ها” برای حفظ اکوسیستم‌های طبیعی است.

خبرگزاری رویترز ، انتخاب ریاض به عنوان میزبان اکسپوی ٢٠۳٠ را یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورهای حوزه خلیج فارس توصیف کرده و نوشته است اهمیت این رویداد بین‌المللی که هر ۵ سال یک بار برگزار می‌شود، در آن است که میلیون‌ها نفر بازدید کننده دارد و باعث جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در کشور میزبان می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط