۹ عامل انفجارهای کرمان در ۶ ولایت ایران «بازداشت شدند»

احمد وحیدی؛ وزیر داخله‌ ایران اعلام کرده است که برخی عوامل درگیر با انفجارهای کرمان که در آن بیش از ۳۰۰ تن کشته و زخمی شدند، بازداشت شده‌اند. وزارت اطلاعات ایران هم در بیانیه‌ای از دستگیری ۹ عامل انفجارهای کرمان در ۶ ولایت آن کشور خبر داده است.

رسانه‌های ایرانی گزازش داده‌اند که احمد وحیدی؛ وزیر داخله‌ این کشور گفته است که سرنخ‌هایی در خصوص افراد دخیل در انفجارهای کرمان پیدا شده و بخشی از کسانی که در ماجرا نقش داشتند، بازداشت شده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای وحیدی جزئیات بیشتری ارائه نکرده و افزوده است که اطلاعات کامل این موضوع توسط دستگاه اطلاعاتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وحیدی گفته:  «امروز کار در کنترل دستگاه‌های اطلاعاتی است و با قدرت و سرعت عمل به موقع جریانات تروریستی که مورد حمایت رژیم‌‍‌‎های تروریست‌پرور هستند در چنگ قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی هستند و با سرعت برخورد می‌شود.»

همچنین روز جمعه ساعتی بعد از اتمام خاکسپاری کشته شدگان انفجارهای شهر کرمان، وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از «عاملان» این حمله انتحاری، اهل کشور تاجیکستان بوده است.

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید هویت مهاجم دوم هنوز روشن نیست. بنا بر بیانیه وزارت اطلاعات ۹ نفر از «شبکه پشتیبانی» مهاجمان در شش ولایت ایران شناسایی و بازداشت شده‌اند.

در بیانیه وزار اطلاعات آمده: «عدم صدور بیانیه تا این لحظه، به‌دلیل کشف تجهیزات انفجاری آماده در محل اقامت تروریست‌ها بود که می‌توانست بیانگر احتمال وجود و مراجعۀ عوامل دیگر برای انتقال مواد انفجاری و بکارگیری در سایر اماکن باشد.»

این در حالی است که چهارشنبه گذشته، دو انفجار مرگبار در فاصله‌ ۲۰ دقیقه از هم در منطقه‌ موسوم به «گلزار شهدا» در ولایت کرمان، در مراسم سالگرد ترور قاسم سلیمانی؛ فرمانده سابق شاخه قدس سپاه پاسداران به وقوع پیوست که در آن ۸۹ نفر کشته و ۲۷۰ نفر زخمی شده‌اند.

گروه داعش با نشر اعلامیه‌ای، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

داعش در اعلامیه‌ای که روز پنج‌شنبه، ۱۴ جدی، منتشر کرد، گفت که در این حمله ۳۰۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

داعش مهاجمان را «عمر موحد» و «سیف‌الله مجاهد» معرفی کرده و گفته است که آنان کمربندهای انتحاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند‌.

مطالب مرتبط