ادامه نسل‌کشی رژیم اسراییل؛ سازمان ملل: غزه غیرقابل سکونت شده

در ادامه بحران غزه و نسل‌کشی رژیم اسراییل، سازمان ملل متحد هشداره داده است که غزه «غیرقابل سکونت» شده است.

حملات هوایی و گلوله‌باران جنوب غزه توسط رژیم اسراییل ادامه دارد و گزارش شده که شهرهای خان یونس و رفح در جنوب غزه، بامداد امروز شنبه، ۱۶ جدی، هدف قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود تنها در خان یونس بیش از ۲۰ نفر کشته شده‌اند.

بمباران غزه در حالی ادامه دارد که سازمان ملل متحد هشدار داد که غزه «غیرقابل سکونت» شده است.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه از حملات اسرائیل در بامداد روز شنبه به شهر رفح در جنوب غزه خبر دادند، جایی که صدها هزار نفر از درگیری‌ها در آن پناه گرفته‌اند.

در همین حال، سازمان ملل متحد در مورد تشدید بحران انسانی به دلیل قحطی و گسترش بیماری‌ها هشدار داده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یوناما) هشدار داده که درگیری‌ها، سوء تغذیه و کمبود خدمات صحی باعث ایجاد چرخه مرگباری شده است که بیش از ۱.۱ میلیون کودک را در غزه تهدید می‌کند.

دانیل هاگاری؛ سخنگوی ارتش اسراییل شب گذشته گفت نیروهای اسراییلی «به نبرد در تمام بخش‌های نوار غزه، در شمال، مرکز و جنوب ادامه می‌دهند.»

دیپلمات‌های ارشد غربی برای افزایش کمک‌ها به غزه و کاهش تنش‌های فزاینده به منطقه سفر می‌کنند.

آنتونی بلینکن؛ وزیر امور خارجه امریکا قرار است دور جدیدی از گفتگوها را در مورد مناقشه با رهبران منطقه آغاز کند.

آقای بلینکن روز شنبه ابتدا با رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهوری ترکیه در استانبول دیدار خواهد کرد و سپس با رهبران چند کشور عربی دیدار می‌کند و بعد به اسرائیل سفر خواهد کرد.

اولویت امریکا جلوگیری از تبدیل شدن جنگ به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر و تضمین افزایش کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی است.

انتظار می‌رود آقای بلینکن برای آزادی سایر گروگان‌های در دست حماس و برنامه ریزی برای نحوه اداره غزه پس از پایان جنگ هم مذاکره کند.

جوزپ بورل؛ دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا هم روز جمعه برای گفتگو در مورد غزه و افزایش تنش‌ها در مرز اسرائیل و لبنان، به بیروت سفر کرد.

وزیر امور خارجه آلمان هم قرار است به کشورهای منطقه سفر کند.

مطالب مرتبط