امریکا برای اطلاعات درباره‌ شبکه‌ مالی حماس ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرد

همزمان با ادامه درگیری شدید نیروهای حماس با ارتش رژیم اسراییل در غزه، وزارت خارجه‌ امریکا برای اطلاعاتی که منجر به اختلال در شبکه‌ مالی حماس در جنگ جاری آن‌ها با رژیم اسراییل شود، ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

رسانه‌ امریکایی The Hill گزارش داده است که وزارت خارجه‌ این کشور برای اطلاعاتی که منجر به اختلال در شبکه‌ مالی حماس در جنگ جاری آن‌ها با رژیم اسراییل شود، ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

براساس این گزارش، جایزه‌ مذکور برای اطلاعات در مورد پنج تسهیل‌کننده‌ مالی در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش امریکایی، ایالات متحده به‌دنبال اطلاعاتی درباره‌ عامر کمال شریف الشوا، احمد سدو جهلب و ولید محمد مصطفی جدالله، از عوامل و بخشی از شبکه‌ حماس مستقر در ترکیه، عبدالباسط حمزه الحسن محمد خیر در سودان و محمد احمد عبد الدیم نصرالله هستند.

در گزارش هیل آمده است که برخی از این افراد در انتقال میلیون‌ها دالر به مقام‌های حماس دست داشته‌اند و مدیریت و هماهنگی شرکت‌هایی را به عهده دارند که منابع مالی حماس را تأمین می‌کنند.

ایالات متحده به‌ دنبال اطلاعاتی است که منجر به شناسایی و اختلال در منابع درآمدی حماس یا «مکانیزم‌های کلیدی تسهیل مالی آن» و هر کمک‌کننده یا تسهیل‌کننده‌ مالی عمده شود.

مطالب مرتبط