کشته شدن دو خبرنگار الجزیره در حمله هوایی رژیم اسرائیل در غزه

حمزه الدحدوح، خبرنگار و تصویربردار شبکه الجزیره و پسر وائل الدحدوح رئیس دفتر این شبکه در غزه و یک خبرنگار دیگر در حمله هوایی رژیم اسرائیل به موتر حامل خبرنگاران کشته شدند.

به گفته هشام زقوت، خبرنگار الجزیره، حمزه به همراه گروهی از خبرنگاران در مسیر موراج در شمال شرق رفح بودند که هدف این حمله قرار گرفتند. ارتش رژیم اسرائیل این منطقه را «منطقه‌ای امن» اعلام کرده بود. حال آن که اخیرا گزارش‌هایی از بمباران این منطقه هم منتشر شده بود.

چهار تن دیگر از اعضای خانواده وائل الدحدوح، رئیس دفتر شبکه الجزیره در غزه از جمله همسر، دختر، پسر و نوه او در ماه اکتبر در حملات رژیم اسرائیل کشته شدند.

بسیاری از آواره‌های غزه برای گریز از بمباران‌ها در مناطق دیگر به این منطقه گریخته‌اند.

مقامات سازمان ملل و نهادهای امدارسان بارها اعلام کرده‌اند با وجود آن که رژیم اسرائیل برخی مناطق را «مناطق امن» اعلام کرده اما در واقع هیچ جا در غزه امن نیست و این مناطق هم بارها هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است.

به گزارش شبکه الجزیره، حمزه قصد داشت از وضعیت این منطقه پس از بمباران آن توسط رژیم اسرائیل گزارش تهیه کند.

شبکه الجزیره تصاویری از موتر حمزه الدحدوح پس از این حمله و همچنین تصویری از پدرش را در حالی که در کنار جسد فرزندش در سردخانه در خان یونس ایستاده و اشک می ریزد، نشان داده است.

این خبرنگار در شهر رفح به خاک سپرده شده است.

پدرش در مراسم تشییع او گفت: «حمزه فقط بخشی از من نبود، او تمام وجود من بود. او روح من بود. این اشک غم و اندوه است. من از جهان می‌خواهم که از نزدیک نظاره‌گر آن چه که در غزه می‌گذرد،‌ باشند.»

وائل الدحدوح، رئیس دفتر الجزیره در غزه، هشت فرزند دارد. در ماه اکتبر سال ٢٠٢٣ در یک حمله هوایی اسرائیل، همسر، دختر، نوه و پسر ١٥ او کشته شدند.

بر اساس گزارش ها از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۷۵ خبرنگار کشته شده‌اند.

به گفته مقام‌های وزارت  صحت حماس از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۲۲ هزار نفر در حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان بوده‌اند. این مقام‌ها روز شنبه گفتند که بیش از ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت قبل از آن جان باختند.

مطالب مرتبط