صنعت‌کاران در کابل خواستار تامین برق پارک صنعتی پل‌چرخی شدند

شماری از صنعت‌کاران پارک صنعتی پل‌چرخی کابل از طالبان خواستند تا برق این پارک صنعتی را برای فعالیت‌های تولیدی آنان تامین کنند.

وزارت صنعت و تجارت گروه طالبان امروز دوشنبه(18جدی) در اعلامیه‌ا‌ی گفت این صنعت‌کاران با نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان دیدار کرده و خواستار تامین برق این پارک صنعتی شدند.

در این اعلامیه آمده که صنعت‌کاران در رابطه به فعالیت‌های شرکت‌های پارک صنعتی پل‌چرخی معلومات دادند و در مورد کمبود برق، فعالیت شرکت‌ها در زمین‌های کرایی، نظافت و صفای پارک، خامه بودن سرک‌ها، اعمار شفاخانه این پارک، نصب لگو، نصب کمره‌های امنیتی، فعال‌سازی دوباره بانک انکشاف صنایع جهت حمایت از صنایع کوچک و متوسط و افزایش تعرفه سکتور پلاستیک و رنگ؛ مشکلات و پیشنهادات شان را با سرپرست این وزارت شریک کردند.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفته که در قسمت برق مشکلات وجود دارد و توافق‌نامه‌ تکمیل کار باقی‌مانده پروژه‌ لین برق 500 کیلو ولت به همین دلیل امضا شده است.

گفتنی است که با تسلط گروه طالبان در افغانستان، زیربنا‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی به طور کلی از هم پاشید که باعث رشد فقر و بیکاری کم‌نظیر در میان شهروندان گردید.

به اساس آمار‌های نهاد‌های بین‌المللی بیش از 25 میلیون نفر جمعیت افغانستان با گرسنگی حاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

مطالب مرتبط