توزیع حضوری پاسپورت از 20 جدی در کابل آغاز می شود

رئیس اداره پاسپورت طالبان از آغاز توزیع حضوری پاسپورت در کابل از ۲۰ جدی خبر داده و گفت در صورت عدم ازدحام بیش از حد، در ولایات نیز به زودی آغاز خواهد شد.

عبدالکریم حسیب، رئیس اداره پاسپورت طالبان روز دوشنبه(18 جدی) گفت که دلیل توقف ثبت‌نام آنلاین، اشکالاتی چون دسترسی نامتوازن متقاضیان به پاسپورت بود.

او گفت: «در جریان یک سال گذشته ما صدها هزار پاسپورت توزیع کردیم، اما باز هم به افراد نیازمند پاسپورت نمی‌رسد. دلیلش هم این است که از یک خانواده ۲۰ تن به گونه آنلاین نوبت پاسپورت گرفته‌اند و براساس نوبت پاسپورت‌شان را دریافت می‌کنند اما در سوی دیگر، کسانی که فوری به پاسپورت نیاز دارند، اما نوبت‌شان نرسیده، پاسپورت گرفته نمی‌توانند».

رئیس عمومی پاسپورت طالبان در اعلامیه‌ای نوشت که متقاضیان هر پنجشنبه برای تحویل درخواستی‌های پاسپورت‌شان به ریاست پاسپورت مراجعه و مسئولان طالبان روی درخواستی‌های آنها استیکر نصب می‌کنند که در آن روز و تاریخ آغاز روند اخذ پاسپورت متقاضی مشخص می‌شود.

او افزود که حداکثر تا دو هفته بعد از دریافت استیکر متقاضیان تا نوبت اخذ پاسپورت‌شان را دریافت خواهند کرد.

مولوی عبدالکریم حسیب تاکید کرده است که هر متقاضی باید خودش برای تحویل‌دهی درخواست پاسپورت‌ خود حضور پیدا کند و اعضای خانواده تنها زمانی می‌تواند برای دیگر اعضای خانواده‌شان درخواست پاسپورت ثبت کند که تذکره‌شان مطابقت داشته باشند.

آقای حسیب افزود که توزیع پاسپورت به صورت حضوری ابتدا در کابل و سپس در ولایات هم آغاز خواهد شد، اما اگر این روند باعث ایجاد ازدحام زیاد شود، روند توزیع پاسپورت به شکل آنلاین را از سر خواهد گرفت.

پیش از این مقامات طالبان از تلاش های این گروه برای تسریع در روند توزیع پاسپورت در افغانستان خبر داده بودند.

این در حالی است که پس از وقوع تحول سیاسی دو سال قبل در کشور تعداد متقاضیان پاسپورت افزایش یافته و شماری از شهروندان می‌کوشند تا بنا بر دلایل گوناگون به کشورهای دیگر بروند.

مطالب مرتبط