افغان‌ها بزرگترین گروه متقاضی پناهندگی در آلمان

اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان با اعلام افزایش ٥١ درصدی درخواست‌های پناهندگی در این کشور در سال ٢٠٢٣ گفت افغان‌ها با ٥٣ هزار و ٥٨٢ درخواست، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های متقاضی پناهندگی در آلمان بوده‌اند.

اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان اعلام کرد که این کشور شاهد افزایش ٥١ درصدی درخواست‌های پناهندگی در سال ٢٠٢٣ بوده است.

به گزارش این اداره، افغان‌ها با ٥٣ هزار و ٥٨٢ درخواست، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های متقاضی پناهندگی در آلمان بوده‌اند.

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان اعلام کرد که در سال ٢٠٢٣ میلادی ٣٥١ هزار و ٩١٥ درخواست پناهندگی در این کشور ثبت شده که نسبت به سال قبل افزایش ٥١ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس داده‌های این اداره، در سال ٢٠٢٣ بیشترین متقاضیان پناهندگی در آلمان به ترتیب از کشورهای سوریه، ترکیه، افغانستان، عراق، ایران، گرجستان و روسیه بوده‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهد که در این مدت ١٠٤ هزار و ٦٥١ نفر از شهروندان سوریه و ٦٢ هزار و ٦٢٤ هزار از شهروندان ترک به آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند.

رویترز به نقل از نانسی فایسر، وزیر داخله آلمان نوشت: «ارقام پناهندگی برای سال ٢٠٢٣ نشان می‌دهد که ما باید به‌طور مداوم به مسیر خود برای محدود کردن مهاجرت‌های غیرقانونی ادامه دهیم».

این خبرگزاری نوشت که دولت ائتلافی چپ میانه آلمان با عقب افتادن از احزاب راست‌گرا در نظرسنجی‌ها، موضع خود را در قبال مهاجرت سخت‌تر کرده است.

پیش از این اداره پناهندگی اروپا اعلام کرده بود که یک‌چهارم متقاضیان پناهندگی در اروپا را افغان‌ها و سوری‌ها تشکیل می‌دهند.

اتحادیه اروپا نیز پیشتر اعلام کرد که در ٩ ماه اول سال ٢٠٢٣ میلادی ٨٦ هزار افغان به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده‌اند.

مطالب مرتبط