وزیر داخله ایران: دومین فرد انتحاری نیز احتمالا تاجیکستانی بوده است

رسانه‌های ایرانی به نقل از وزیر داخله‌ این کشور گزارش داده‌اند که فرد انتحاری دومی در حمله‌ کرمان نیز به احتمال زیاد شهروند تاجیکستان بوده است.

احمد وحیدی؛ وزیر داخله‌‌ ایران امروز چهارشنبه، ۲۰ جدی، گفته است که ملیت عامل انتحاری دوم در کرمان نیز به «احتمال زیاد تاجیکستانی» بوده است.

وزارت اطلاعات ایران پیشتر اعلام کرده بود که یکی از مهاجمان انتحاری کرمان فرد تاجیکستانی بوده است.

آقای وحیدی امروز در حاشیه نشست هیأت دولت ایران با بیان این‌که هویت انتحاری‌های حمله‌ کرمان مشخص شده، گفت: «یکی از انتحاری‌ها تاجیکستانی بوده و به احتمال زیاد دومی هم تاجیکستانی است.»

وزیر داخله‌ ایران افزوده است که تعداد قابل توجهی از عاملان حمله‌ کرمان بازداشت‌ شده و محل اختفای آنان مشخص شده است.

او همچنین گفته است که «تروریست‌ها» به‌صورت غیرقانونی از مرز یکی از کشورهای همسایه وارد شده‌اند. وحیدی از کشور خاصی نام نبرده است.

پیش از این برخی از رسانه‌های خارجی به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داده بودند که پشت حمله‌ کرمان داعش خراسان مستقر در افغانستان بوده است.

روز چهارشنبه هفته‌ گذشته دو انفجار در فاصله‌ بیست دقیقه از هم در منطقه‌ موسوم به «گلزار شهدا» در ولایت کرمان، در مراسم سالگرد ترور قاسم سلیمانی؛ فرمانده سابق شاخه‌ی قدس سپاه پاسداران ایران به‌وقوع پیوست.

داعش با نشر اعلامیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. این گروه مهاجمان را «عمر موحد» و «سیف‌الله مجاهد» معرفی کرد و گفت است که آنان کمربندهای انتحاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند‌.

مطالب مرتبط