امیر خان متقی: از هیأت قضایی ایران برای سفر به کابل دعوت شده است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان با نماینده ویژه ایران در افغانستان دیدار کرده و اعلام کرد که برای حل مشکلات مهاجرین افغان در ایران، این گروه از هیأت قضایی ایران برای سفر به کابل دعوت کرده است.

حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی وزارت خارجه گروه طالبان امروز چهارشنبه(20جدی) در صفحه ایکس خود نوشته که امیر خان متقی سرپرست این وزارت با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه طالبان، دو طرف در مورد تحولات اقتصادی دوجانبه اخیر افغانستان و ایران، گسترش روابط دیپلماتیک، درباره مهاجران افغان در ایران، تسهیل خدمات کنسولی، امنیت مرز مشترک افغانستان و ایران و همکاری‌های همه جانبه صحبت کرد.

امیر خان متقی گفته که برای حل جدی مشکلات حقوقی و قضایی مهاجرین افغان در ایران و همکاری در امور حقوقی و قضایی، ایران اقدام خواهد کرد و یک هیأت عالی قضایی و حقوقی جمهوری اسلامی از سوی ستره محکمه این گروه رسماً به کابل دعوت شده است.

کاظمی قمی هم در این دیدار، در مورد فعالیت‌های بندر چابهار و آمادگی ایران برای همکاری‌های مشترک اقتصادی صحبت کرده و گفته که با توجه به وضعیت مثبت کنونی افغانستان، تعیین نماینده ویژه برای افغانستان از سوی سازمان ملل را نامناسب می‌داند.

گفتنی است جمهوری اسلامی اگرچه روابط نزدیکی با طالبان دارد و سفارت افغانستان در تهران را در اختیار این گروه قرار داده و سفارت خود را هم در کابل فعال نگهداشته، ولی حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

مطالب مرتبط