ترامپ: معاونم را انتخاب کرده‌ام اما نمی‌گویم کیست

دونالد ترامپ؛ رییس‌ جمهور پیشین و نامزد پیشتاز ریاست جمهوری امریکا گفته که نامزد معاونت خود را انتخاب کرده؛ اما نام او را افشا نمی‌کند.

در برنامه «سالن اجتماعات» شبکه فاکس با حضور دونالد ترامپ که در آن به سوالات حاضران پاسخ می‌داد از او سوال شد که اگر نامزد حزب جمهوری‌خواه شود چه کسی را به عنوان معاون خود نامزد خواهد کرد.

رییس جمهور پیشین امریکا در پاسخ گفت: «نمی‌توانم این موضوع را فاش کنم. البته می‌دانم که چه کسی خواهد بود.»

اما او هیچ سرنخی به دست نداده است.

بازار گمانه‌زنی‌ها در مورد این‌که ترامپ چه کسی را انتخاب خواهد کرد زیاد است. کریستی نوئم؛ فرماندار داکوتای جنوبی، الیس استفانیک؛ رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و بایرون دونالدز؛ قانونگذار اهل فلوریدا از نام‌هایی هستند که مطرح شده‌اند.

نیکی هیلی علیرغم رقابت با آقای ترامپ احتمال معاونت او را رد نکرده است.

برخی دیگر از جمهوری‌خواهان هوادار ترامپ استدلال می‌کنند که ویوک راماسوامی، دیگر فرد حاضر در این رقابت‌ها، مناسب‌ترین فرد برای معاونت او خواهد بود.

در همین حال، کریس کریستی؛ فرماندار سابق نیوجرسی از رقابت‌های درون حزبی برای کسب نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا کناره‌گیری کرده است.

او که زمانی متحد دونالد ترامپ بود، اما بعدا به جمع منتقدان او پیوست در آخرین سخنان خود گفت: «مطمئن خواهم شد که به هیچ وجه زمینه را برای آنکه دونالد ترامپ دوباره رییس جمهور امریکا شود فراهم نخواهم کرد.»

او تحت فشار بود با کناره‌گیری از رقابت‌ها امکان گرد آمدن حزب دور یک نامزد که امکان به چالش کشیدن آقای ترامپ را دارد فراهم کند.

او از هیچ‌یک از نامزدهای باقی‌مانده حمایت نکرد.

اما او پیش از اعلام کناره‌گیری از رقابت پیش‌بینی کرد که نیکی هیلی که فاصله خود را در نظرسنجی‌ها با آقای ترامپ کم کرده، «شکست بدی خواهد خورد.»

او همچنین گفت که ران دیسانتیس؛ فرماندار فلوریدا و دیگر چهره این رقابت‌ها «از ترس میخکوب شده است.»

مطالب مرتبط