مک‌کال: بایدن می‌خواهد طالبان را از فهرست «گروه‌های تروریستی» خارج کند

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا ادعا کرده است که رییس‌ جمهور این کشور خواهان خارج کردن طالبان از فهرست «گروه‌های تروریستی» است.

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا اخیرا در نشست بررسی سیاست‌های دولت بایدن در قبال افغانستان گفته است که جو بایدن؛ رییس جمهور این کشور در تلاش است تا طالبان را از فهرست «گروه‌های تروریستی» بیرون کند.

او در این نشست افزوده است که دولت بایدن می‌خواهد تا سیاست‌های گروه طالبان را از راه دوستی تغییر دهد، اما رفتار این گروه با گذشت هر روز بدتر شده است.

او با اشاره به کشته شدن ایمن الظواهری؛ رهبر پیشین القاعده در کابل گفت که سراج‌الدین حقانی؛ وزیر داخله طالبان به الظواهری پناه داده بود.

به باور مک‌کال، تلاش‌های ۲۰ ساله امریکا در افغانستان کاملا از بین رفته است.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا با ابراز نگرانی از وضعیت زنان در افغانستان تحت حاکمیت طالبان تصریح کرد که دولت بایدن هیچ برنامه‌ای برای مردم به ویژه زنان افغان ندارد.

او بار دیگر در این نشست تاکید کرد که کمک‌های امریکا به مردم افغانستان توسط طالبان دزدیده می‌شود و دولت بایدن باید سیاست‌های خود در قبال این گروه را تغییر دهد.

این در حالی است که پیش‌تر تام وست؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در این نشست گفته بود که کمک‌های کشورش به طالبان نه؛ بلکه به مردم افغانستان می‌رسد.

مطالب مرتبط