سازمان ملل: اسراییل قصد دارد فلسطینی‌ها را از غزه اخراج کند

مارتین گریفیتس؛ مسئول امدادرسانی سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره غزه تایید کرد که برنامه‌هایی برای انتقال دسته‌جمعی غیرنظامیان فلسطینی به خارج از غزه وجود دارد. این اظهارات با واکنش‌ اسراییلی‌ها مواجه شده است.

مارتین گریفیتس؛ مسئول امدادرسانی سازمان ملل متحد، اعلام کرده است که اظهارات اخیر وزیران رژیم اسراییل حاکی از آن است که برنامه‌هایی برای انتقال دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی به خارج از غزه وجود دارد.

او به شورای امنیت سازمان ملل گفته است که چنین چیزی بسیار نگران‌کننده است و باید رد شود.

شورای امنیت ساعاتی پس از آن تشکیل جلسه داد که رژیم اسراییل در دیوان بین‌المللی دادگستری اتهام نسل‌کشی علیه فلسطینیان را رد کرد.

در همین حال، افریقای جنوبی می‌گوید که رژیم اسراییل در جنگ خود در غزه علیه فلسطینیان، دست به «نسل‌کشی» زده است.

رژیم اسراییل داشتن طرح و برنامه برای بیرون راندن فلسطینیان از غزه را رد کرده است.

سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد گفته که این سازمان به ابزاری برای حمله به این رژیم تبدیل شده و این سازمان هنوز حماس را به دلیل کشتار ۷ اکتبر محکوم نکرده است.

سفیر امریکا گفته که برخی از مقام‌های اسراییلی اظهارات «غیرمسئولانه» و «تحریک‌آمیز» کرده و خواستار بدرفتاری با زندانیان فلسطینی یا تخریب غزه شده‌اند.

آقای گریفیتس در جمع اعضای شورای امنیت بار دیگر خواهان آتش‌بس در غزه شد و گفت: «اگر اقدام نکنیم، این یک لکه پاک نشدنی بر انسانیت ما خواهد شد.»

او بار دیگر تاکید کرد که «هیچ نقطه امنی در غزه وجود ندارد.»

آقای گریفیتس همچنین گفت که صحنه‌های وحشتناکی در شمال غزه وجود دارد، به طوری که مردم گرسنه موترها را در جستجوی چیزی برای زنده ماندن متوقف می‌کنند.

او به نقل از وزارت صحت‌ عامه غزه، گفت که از زمان آغاز حمله رژیم اسراییل که در آن وعده «نابودی حماس» را داده است، بیش از ۲۳۰۰۰ فلسطینی کشته و بیش از ۵۸۰۰۰ زخمی شده‌اند.

ایلزه براندز کریس؛ معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر هم گفت که تلفات غیرنظامیان، تخریب گسترده زیرساخت‌های غیرنظامی و جابه‌جایی غیرنظامیان «نگرانی‌های بسیار جدی در مورد ارتکاب احتمالی جنایات جنگی ایجاد می‌کند.»

رژیم اسراییل ارتکاب جنایات جنگی در غزه را رد می‌کند.

در همین حال، یک مقام امدادرسانی سازمان ملل متحد شرایط غزه را «فراتر از بدترین کابوس» توصیف کرده است.

دومینیک آلن از صندوق جمعیت سازمان ملل، که به تازگی از سفر به این منطقه بازگشته است، گفت وضعیت با هر چیزی که قبلا دیده بود قابل مقایسه نیست.

او گفته که ۵۵۰۰ زن قرار بود در این ماه در نوار غزه زایمان کنند؛ اما زایشگاه‌ها پر بودند. این مقام سازمان ملل متحد گفت مادران چند ساعت پس از تولد نوزاد از شفاخانه مرخص می‌شوند.

داکتران گزارش داده‌اند کودکان تازه متولد شده وزنی کمتر از متوسط هنگام تولد داشتند و آن‌ها سو تغذیه دارند.

مطالب مرتبط