کشف شهری ۲۵۰۰ ساله در جنگل‌های آمازون

منابع گزارش داده‌اند که یک شهر باستانی عظیم با قدمت ۲۵۰۰ ساله در جنگل‌های آمازون در جنوب اکوادور کشف شده است.

blank

بربنیاد گزارش‌ها، دانشمندان با کشف یک شهر باستانی عظیم ۲۵۰۰ ساله که با گیاهان پوشیده شده است، اظهار داشتند که این کشف می‌تواند دیدگاه‌ها را در مورد مردمان باستانی که به عنوان شکارچی-گردآورنده در منطقه به تصویر کشیده شده‌اند، تغییر دهد.

دانشمندان که قبلا تصور می‌کردند سکونتگاه‌های باستانی در آمازون کوچک بوده و مردم زندگی عشایری داشته‌اند با کشف این شهر باستانی دریافتند که خانه‌ها و مناطق روباز در این شهر باستانی با شبکه‌ای حیرت انگیز از جاده‌ها و کانال‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند.

باستان‌شناسان تخمین می‌زنند که مردم حدود ۱۰۰۰ سال در این شهر باستانی که ۲۵۰۰ سال پیش تأسیس شده، زندگی کرده‌اند.

پروفسور استفان روستین؛ رهبر تیم تحقیقاتی از مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه می‌گوید که این مکان قدیمی‌تر از هر مکان باستانی دیگری است که در آمازون می‌شناسیم. ما دیدگاهی اروپایی‌محور از تمدن داریم، اما این کشف به ما می‌گوید که نحوه تفکر و نگرش ما در مورد فرهنگ و تمدن باید تغییر کند.

آنتوان دوریسون، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: این کشف نگاه ما را به فرهنگ‌های آمازون تغییر داد. بسیاری از مردمی که در این‌جا زندگی می‌کردند به عنوان شکارچی-گردآورنده در گروه‌های کوچک، احتمالا برهنه به تصویر کشیده شدند، اما این کشف به ما نشان داد که مردم زندگی شهری داشتند.

مطالب مرتبط