ترکیه مواضع «شبه نظامیان کُرد در عراق و سوریه» را بمباران کرد

به دنبال حمله‌ای بر پایگاه ارتش ترکیه در شمال عراق و کشته شدن ۹ سرباز؛ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد روز شنبه در پاسخ به این حملات مواضع جنگجویان کُرد در عراق و سوریه را بمباران کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، روز شنبه( ۱۳ جنوری) وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که این کشور شبه‌نظامیان کُرد در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.

این در حالی است که روز جمعه در حمله‌ای بر پایگاه ارتش ترکیه در شمال عراق ۹ سرباز ترکیه کشته شدند. ترکیه در حمل ۱۴۰۱ در شمال عراق پایگاه ساخت.

به گفته وزارت دفاع ترکیه، حدود ۳۰ حمله بر مواضع پ‌ک‌ک از سوی این کشور انجام شده است.

در این بیانیه آمده است: «جت‌های جنگنده، غارها، پناهگاه‌ها و تاسیسات نفتی را برای دفع حملات تروریستی علیه مردم و نیروهای امنیتی ما و تضمین امنیت مرزی ما منهدم کردند».

ترکیه هر از گاهی مواضع کردها را در عراق و سوریه هدف قرار می‌دهد. مقام‌ها در انقره به این باور اند که کردهای عراق و سوریه با حزب جدایی‌طلب کارگران کردستان یا پ‌پ‌ک، که از دهه ۱۹۸۰ در مقابل ارتش ترکیه می‌جنگد، همکاری دارند.

ترکیه گفت حملات هوایی روز شنبه در منطقه متینا، هاکورک، قره و قندیل در شمال عراق صورت گرفت، اما مناطقی که در سوریه هدف قرار گرفته را مشخص نکرد.

ترکیه با راه‌اندازی عملیات نظامی در شمال عراق در اپریل ۲۰۲۲، چندین پایگاه را در منطقه دهوک ایجاد کرد. بغداد بارها به حضور نیروهای ترکیه اعتراض کرده و خواستار عقب‌نشینی آنها شده است.

مطالب مرتبط