یک رسانه پاکستانی از دیدار فضل الرحمان با رهبر «تی تی پی» در افغانستان خبر داد

یک رسانه پاکستانی گزارش داد که مولانا فضل الرحمان، با رهبر تحریک طالبان پاکستان(تی تی پی) در افغانستان دیدار کرده است.

روزنامه اکسپرس تریبون در گزارشی نوشته است که مولانا فضل الرحمان، رهبر جمعیت علمای پاکستان دیدارهای جداگانه ای با نور ولی محسود، رهبر «تحریک طالبان پاکستان» (تی‌تی‌پی) و حافظ گل بهادر، فرمانده یک گروه شبه نظامی که حملاتی علیه ارتش پاکستان انجام می‌دهد، داشته است.

منابع طالبان حضور این افراد در افغانستان را تایید نمی‌کنند و در مورد این دیدارها چیزی نگفته‌اند.

گفته شده که او با هبت‌الله آخوند زاده، رهبر طالبان در قندهار نیز دیدار کرده است که در این صورت دومین فرد خارجی است که پس از نخست وزیر قطر با رهبر طالبان دیداری مستقیم داشته است.

روزنامه «اکسپرس تریبون» به نقل از مصاحبه‌ای از آقای رحمان در کابل گفته است که با رهبر طالبان در مورد مسائل میان کابل و اسلام آباد به صورت «جامع و همه‌جانبه» بحث و گفتگو کرده‌اند.

در خبرنامه این جمعیت که خبرهای دیدارهای مولوی فضل رحمان را منتشر می‌کند، در مورد دیدار با رهبر طالبان خبری نشر نشده و طالبان نیز در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

منبعی در قندهار به رسانه ها تایید کرد که فضل‌ الرحمان، با هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان دیدار کرده است.

سفر یک هفته‌ای فضل الرحمان به کابل به دعوت رسمی حکومت طالبان و با هدف تنش‌زدایی کابل و اسلام آباد انجام شد، اگرچه سخنگوی وزارت خارجه پاکستان از ماموریت «میانجیگیری» او اظهار بی‌اطلاعی کرد و آن را «سفر شخصی» گفته بود.

در خبرنامه‌های جمعیت علما، خبرهای دیدار آقای رحمان با محمدحسن آخوند، نخست وزیر، عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر، سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله و خلیل‌الرحمن حقانی، وزیر مهاجرین طالبان نشر شده است.

مطالب مرتبط