طالبان معاون امور دانشجویان یک دانشگاه آنلاین را بازداشت کرد

منابع محلی در کابل از بازداشت معاون امور دانشجویان یک دانشگاه آنلاین در این ولایت توسط طالبان خبر داده‌اند. این دانشگاه زمینه تحصیل دختران را به صورت آنلاین فراهم کرده بود.

منابع محلی، امروز یک‌شنبه، ۲۴ جدی، گزارش داده‌اند که طالبان، جاوید نورزاد کاکر؛ معاون امور دانشجویان «دانشگاه آنلاین افغانستان روشن» را در شهر کابل بازداشت کرده‌ است.

منابع همچنین می‌گویند که نیروهای استخبارات طالبان این فرد را پنج روز پیش از مربوطات شهر کابل بازداشت و به‌جای نامعلوم انتقال داده‌اند.

به گفته منابع، طالبان کاکر را به دلیل فعالیت او در «دانشگاه آنلاین افغانستان روشن» بازداشت کرده‌ است.

«دانشگاه آنلاین افغانستان روشن» پس از ممنوعیت تحصیل دختران از سوی طالبان، در ۲۰ دسامبر سال ۲۰۲۲ ایجاد شد و از آن زمان تاکنون شماری از دختران به‌گونه آنلاین در آن مصروف آموزش هستند.

منابع می‌افزایند که تلاش همکاران و خانواده کاکر برای معلوم شدن سرنوشت او تاکنون نتیجه نداده است.

طالبان نیز هنوز در این مورد چیزی نگفته‌‌اند.

این در حالی است که طالبان در ادامه دیگر محدودیت‌ها بر زنان و دختران به‌شمول بستن دروازه مکاتب به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم، در ۲۰ دسامبر سال گذشته میلادی دروازه دانشگاه‌ها را نیز به‌روی زنان و دختران بستند.

منع زنان و دختران از آموزش، تحصیل و کار از سوی طالبان همواره واکنش‌های گسترده داخلی و جهانی را به همراه داشته، اما تاکنون این گروه به این واکنش‌ها و خواسته‌ها پاسخ مثبت نداده است.

مطالب مرتبط