وقوع حادثه در دریای سرخ؛انصارالله بر جلوگیری از عبور کشتی های اسرائیلی تاکید کرد

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس که حوادث امنیتی در حمل و نقل دریایی را بررسی و گزارش میکند از وقوع یک حادثه دیگر در آبهای دریای سرخ خبر داده است. 

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در اعلامیه ای در صفحه ایکس خود نگاشته است که مقامات مشغول بررسی حادثه ای هستند که در نزدیکی بندر صلیف در یمن رخ داده است.

الجزیره اما به نقل از منابعی گزارش داده است که نیروهای مسلح یمن یک کشتی را امروز سه شنبه در دریای سرخ هدف قرار داده اما منابع یمنی هنوز آن را تایید نکرده‌اند.

این سازمان به کشتی های عبوری توصیه کرده احتیاط کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را فورا گزارش کنند.

در همین حال سخنگوی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد اقدام برخی از شرکت‌های دریانوردی در زمینه تعلیق عبور کشتی‌هایشان از دریای سرخ، تحت فشار و تهدیدات آمریکا انجام می‌گیرد.

محمد عبدالسلام گفت: ادعاها درباره ناامن بودن دریای سرخ، عاری از صحت و در راستای تبلیغات مغرضانه واشنگتن است و روزانه صدها کشتی از تنگه باب المندب عبور می کنند.

سخنگوی انصارالله یمن تصریح کرد: بار دیگر تأکید می کنیم که ما فقط از عبور و مرور کشتی های مرتبط با رژیم اسرائیل یا به مقصد سرزمین های اشغالی فلسطین، جلوگیری می کنیم.

همچنین فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در همایش اقتصادی داووس ۲۰۲۴ نسبت به تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: کاهش تنش در دریای سرخ اولویت است. حملات در دریای سرخ با جنگ غزه در ارتباط است. جنگ در غزه تمام منطقه را به سمت خطراتی بزرگ پیش می‌برد.

 

 

مطالب مرتبط