پوتین: با ادامه جنگ، «ضربه جبران‌ناپذیری» به اوکراین وارد خواهد شد

همزمان با سفر ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین به سویس، ولادیمیر پوتین؛ رییس‌ جمهور روسیه می‌گوید که در صورت ادامه جنگ، اوکراین «ضربه جبران‌ناپذیری» را متحمل خواهد شد.

ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه روز سه‌شنبه، ۲۶ ندی، با نشر ویدیویی گفت که مسکو هرگز از دست‌آوردهای خود در اوکراین عقب‌نشینی نخواهد کرد.

این اظهارات یک روز پس از موافقت سوییس برای میزبانی نشست جهانی به درخواست ولادیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین بیان کرده است.

به گزارش رویترز، پوتین بار دیگر فرمول‌های صلح زلنسکی را که به گفته او  در غرب و اوکراین مورد بحث قرار می‌گیرد، رد کرده است.

او افزوده: «اکنون کاملا آشکار است، نه تنها ضد حمله اوکراین شکست خورد، بلکه ابتکار عمل کاملاً در دست نیروهای مسلح روسیه است. در صورت ادامه، دولت اوکراین ممکن است ضربه جبران ناپذیر و بسیار جدی را متحمل شود.»

بربنیاد گزارش‌ها، رییس جمهور روسیه در این اواخر و  پس از شکست ضد حمله اوکراین، موقف جدی‌تری را علیه کی‌یف اتخاذ کرده است.

گفته می‌شود که روسیه در حال حاضر ۱۷.۵ درصد خاک اوکراین را در کنترل دارد.

رییس جمهور روسیه همچنان تصریح کرده است: «صحبت از مذاکره تلاش برای ایجاد انگیزه در ما برای کنار گذاشتن دست‌آوردهای است که در یک‌ونیم سال گذشته به دست آورده‌ایم. اما این غیرممکن است. همه می‌دانند که این غیرممکن است.»

طبق فرمول صلح ارایه شده توسط زلنسکی، کی‌یف خواستار بازگرداندن تمامیت ارضی، توقف درگیری‌ها و خروج نیروهای روسیه از اوکراین است.

در همین حال، مسکو گفته است که هر نوع گفت‌وگو باید با واقعیت‌های امروزی سازگار باشد.

این در حالی است که پوتین پیش از این خواستار تشدید حملات روسیه بر اوکراین شده بود.

مطالب مرتبط